تبیان، دستیار زندگی
برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس خریدهای آنچنانی برای تیمش نخواست. شاید شاخص ترین چهره خریدهایش گادوین منشا و شجاع خلیل زاده باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پروفسـور دست از فلسفه‌اش برنمی‌دارد

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس خریدهای آنچنانی برای تیمش نخواست. شاید شاخص‌ترین چهره خریدهایش گادوین منشا و شجاع خلیل‌زاده باشد.

بخش ورزشی تبیان

برانکو

برانکو اصراری به هیاهو در خرید بازیکن هم نداشت. لیستش را خیلی زود به باشگاه پرسپولیس داد تا مسئولان این باشگاه مذاکره با بازیکنان را آغاز کنند. لیستی که خیلی زود هم فراهم شد. پرسپولیسی‌ها هر 4 بازیکن خود را در مدت 10 روز جذب کردند تا ورودی‌هایشان با یک چشم به هم زدن تمام شود. برانکو می‌خواهد فلسفه فوتبالی‌اش را در پرسپولیس ادامه دهد؛ فلسفه‌ای که با آن توانست قهرمان لیگ برتر شود و به جمع 8 تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا برود. سرمربی پرسپولیس برای تحقق رویای قهرمانی این تیم در آسیا دست به تاکتیکش نمی‌زند. او اصرار دارد که پرسپولیس تنها با یک هافبک دفاعی بازی کند.

مقابل هیچ تیمی هم حاضر نیست آن را عوض کند. او به همین خاطر هم شایان مصلح را برای پر کردن خلا در دفاع چپ به خدمت گرفت. برانکو برای هر خروجی‌اش یک ورودی قرار داد. قانونی که برای ذهن خودش تعریف کرده است. همه چیز تحت‌الشعاع نوع نگاهش به تاکتیک تیمی باز می‌گردد؛ تیمی که فصل گذشته می‌دانست چطور بازی کند و حالا می‌خواهد دانسته‌ها را بی‌هیچ تغییری با بازیکنان جدید پیش ببرد. سرمربی پرسپولیس در فصل آینده پلان همیشگی‌اش را پیاده خواهد کرد. مالکیت توپ با شاگردانش باشد و اجازه ندهد تیم حریف، فکری برای پاتک زدن به پرسپولیس داشته باشد.

تاکتیکی که برانکو حق هم دارد و طبیعی است کسی به ترکیب تیم برنده دست نزند. اصرار برانکو با همان سیستم باعث می‌شود تا این تیم سال آینده هم با همان روش به میدان برود. تیمی که تنها تفاوتش با سال گذشته، نیمکت قوی است. تیمی که اگر کامیابی‌نیا روی نیمکتش بنشیند نوراللهی را در ترکیب اصلی خواهد داشت و هر وقت نیاز به تغییر در خط دفاعی باشد شجاع خلیل‌زاده می‌تواند به زوج موفق سیدجلال حسینی و محمد انصاری اضافه شود.


منبع: خراسان