تبیان، دستیار زندگی
ست   حضرت آیت‌الله فاضل لنكرانی، گرامیداشت حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا را راهنمایی مناسب برای جوانان ارزیابی كرد.  حضرت آیت‌الله محمد فاضل لنكرانی، امروز در دیدار اعضای ستاد سالروز آز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حفظ انقلاب اسلامی نیازمند روحیه شهادت طلبی است

حضرت آیت‌الله فاضل لنكرانی، گرامیداشت حماسه‌های هشت سال دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا را راهنمایی مناسب برای جوانان ارزیابی كرد.

حضرت آیت‌الله محمد فاضل لنكرانی، امروز در دیدار اعضای ستاد سالروز آزاد‌سازی خرمشهر با بیان این‌كه اگر خون شهدا انقلاب را بیمه نمی‌كرد، استكبار جهانی تاكنون صدمات زیادی به انقلاب وارد كرده بودند، گفت: نتیجه و اثر آزاد‌سازی خرمشهر، تداوم انقلاب بوده و هست.
وی با انتقاد از برخی كشورهای عربی كه در طول هشت سال دفاع مقدس از عراق حمایت می‌كردند، گفت: با فتح خرمشهر، همه ابر قدرت‌ها فهمیدندكه نباید فكر جنگ با ایران را در سرخود بپرورانند و در حقیقت آن‌ها از مقابله با ما ناامید و مأیوس شدند.
این مرجع تقلید حق شهدا برگردن انقلاب و نظام را بسیار سنگین عنوان كرد و ادامه داد: ملت‌ ایران در هر پست و مقامی كه باشند، باید بدانند كه شهدا حق بزرگی به گردن آن‌ها دارند؛ زیرا خون شهدا موجب تداوم انقلاب شد و ثابت كرد كه با روحیه شهادت‌طلبی می‌توان بر استكبار جهان غلبه كرد.
وی بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا تأكید كرد و افزود: جوانان امروز، به علت نبودن در زمان دفاع مقدس بسیاری از حقایق جنگ را ندیده‌اند و به همین خاطر تصور می‌كنند كه برخی از حوادثی كه نقل می‌شود، افسانه است. در حالی كه جوانان باید بدانند. حماسه‌ دفاع مقدس واقعیت‌ تاریخ ایران است.
حضرت آیت‌الله فاضل اضافه كرد: انقلاب اسلامی نیاز به شهادت و روحیه شهادت طلبی دارد. جوانان ما با سایر جوانان دنیا متفاوت دارند.
وی برگزاری یادواره‌ها و بزرگداشت‌های حماسه دفاع مقدس را راهنماهای واقعی جوانان برشمرد و تصریح كرد: جوانان ایران بدانند كه هشت سال از آبرو و حیثیت خود دفاع كردیم و تا امروز در مقابل استكبار جهانی پیروز شده‌ایم. این مسایل به صورت اتفاقی نبوده، بلكه برای آن هزینه سنگینی پرداخت كرده‌ایم.