تبیان، دستیار زندگی
رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران موضوع اجرای آراء کمیسیون ماده 100 در شهر تهران را روضه غمناک خواند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روضه غمناک ماده 100 در کمیته توافقات

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران موضوع اجرای آراء کمیسیون ماده 100 در شهر تهران را روضه غمناک خواند.

پیشخوان خبر تبیان
شاکری

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، مجتبی شاکری با بیان اینکه یک نانوایی در منطقه 4 در یک آپارتمان مسکونی مشغول فعالیت است، گفت: یک فرد متخلف آپارتمان خود را تبدیل به نانوایی کرده و دودکش تنور خود را نیز از پاسیو عبور داده است که این مسئله باعث اعتراض شدید اهالی ساختمان شده و این در حالیست که این تغییر کاربری غیر قانونی است.

وی گفت: با وجود تذکری که قبلا در این رابطه مطرح کرده‌ام، اما متاسفانه شهرداری منطقه از اجرای طرح قلع و قمع خودداری می‌کند و تنها یک نیوجرسی بر آنجا گذاشته که نه تنها برای نانوایی مشکلی ایجاد نکرده بلکه به پیشخوان نانوایی متخلف نیز تبدیل شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه مطابق آمارهای موجود 90 درصد احکام قلع و قمع ماده 100 اجرا نمی‌شود، ادامه داد: هنگامیکه ماده 100 رأی به حکم قلع و قمع می‌دهد، مالک می‌تواند با اعتراض به این رأی، پرونده را به پروسه تجدید نظر بکشاند و در حین بررسی ساخت و ساز را به اتمام رسانده و واحدها را بفروشد و با ایجاد حقوق مکتسبه فرآیند را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه پس از تکمیل ساخت و ساز و ایجاد حقوق مکتسبه قوه قضاییه حکم قلع و قمع را اجرا نمی‌کند و تنها جریمه‌ای برای مالک متخلف تعیین می‌کنند، تصریح کرد: حتی شهرداری نیز برای آنکه پرونده را ببندد، موضوع را به کمیته توافقات می‌کشاند تا هم مالک به پایان کار برسد و هم شهرداری به پول جریمه برسد و در این میان تخلف انجام شده همچنان پابرجاست.

شاکری با بیان اینکه قوه قضاییه سازمان نظام فنی مهندسی و شهرداری تهران باید با اتخاذ تدابیر مشترکی راه را برای متخلفان ببندند، گفت: اما شاهد هستیم که هیچ اتفاقی نمی‌افتد و این مسئله روضه غمناک کمیسیون ماده 100 و آراء قلع و قمع است که چاره‌ای برای آن اندیشیده نمی‌شود.


منبع : ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .