تبیان، دستیار زندگی
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد می گوید، بیانیه هشدارآمیز کاخ سفید علیه نظام سوریه در مورد احتمال حمله شیمیایی، هشداری به روسیه و ایران نیز هست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیانیه کاخ سفید اخطار به ایران و روسیه نیز هست

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد می‌گوید، بیانیه هشدارآمیز کاخ سفید علیه نظام سوریه در مورد احتمال حمله شیمیایی، هشداری به روسیه و ایران نیز هست.

پیشخوان خبر تبیان
نماینده آمریکا

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم ،«آسوشیتدپرس» نوشت: «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل، روز سه‌شنبه طی سخنانی در کنگره درخصوص بیانیه اخیر کاخ سفید درباره احتمال وقوع حمله شیمیایی در سوریه، توضیحاتی ارائه داد.

نیکی هیلی  گفت: «هدف ما از این بیانیه فقط ارسال پیام (هشدارآمیز) به اسد (رئیس‌جمهوری سوریه) نیست. هشدار ما، به ایران و روسیه نیز هست که در مورد حمایت از نظام اسد تجدیدنظر کنند.»

وی مدعی شد: «با بودن او (بشار اسد) در قدرت آینده خوبی یرای سوریه نمی‌بیند.»

این اظهارات هیلی حدود 12 ساعت پس از آن عنوان می‌شود که کاخ سفید  بدون ارائه سندی، مدعی شده  که «تدارک بالقوه» برای یک حمله شیمیایی دیگر توسط دولت سوریه را شناسایی کرده است.

دولت سوریه این ادعاها را رد کرده است.

همزمان روسیه هشدار آمریکا در مورد احتمال به کارگیری سلاح شیمیایی توسط رژیم سوریه را «غیرقابل پذیرش» توصیف کرد.

طبق این گزارش، دولت روسیه هشدار آمریکا در مورد پرداخت «هزینه سنگین» توسط نظام سوریه را محکوم کرد و ادعاهای کاخ سفید در مورد آمادگی دولت سوریه برای انجام یک حمله شیمیایی دیگر را رد کرد.


منبع: تسنیم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .