تبیان، دستیار زندگی
رئیس کل بانک مرکزی وعده داد تا سال 97 هیچ موسسه پولی خارج از نظارت بانک مرکزی باقی نماند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حذف کامل مؤسسات پولی غیرمجاز تا سال 97

رئیس‌کل بانک مرکزی وعده داد تا سال 97 هیچ موسسه پولی خارج از نظارت بانک مرکزی باقی نماند.

پیشخوان خبر تبیان
سیف

به گزارش تبیان به نقل از روزنامه جام جم، در جلسه مدیران بانک مرکزی با مدیران بانک‌ها و موسسات اعتباری تاکید شد که شبکه بانکی کشور همچنان با سلامت و ثبات در خدمت مردم و اقتصاد کشور است و مدیران و کارشناسان نظام بانکی، بدون توجه به حاشیه‌های ایجاد شده، حرکت خود را در جهت اصلاحات ساختاری ادامه خواهند داد.

ولی‌الله سیف در این جلسه با اشاره به این‌که همه بانک‌ها و موسسات اعتباری عضو یک‌خانواده هستند، افزود: با خاطیان مسائل اخیر برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: شبکه بانکی با برخورداری از ده‌ها هزار کارمند، کارشناس و مدیر و با پشتوانه سال‌ها و دهه‌ها تجربه، با زندگی همه مردم ایران پیوند خورده و انسجام دیرین حاصل شده میان جامعه و نظام پولی و بانکی بر اساس این‌گونه شایعه‌پراکنی‌ها آسیب نخواهد دید.

رئیس‌کل بانک مرکزی با تاکید بر این‌که دلیلی وجود ندارد که مردم، مشتریان و سپرده‌گذاران در سراسر کشور نسبت به سپرده‌گذاری و تعامل با بانک‌ها و موسسات اعتباری مجوزدار، بی‌اعتماد شوند، اطمینان داد: نظام بانکی با سلامت و ثبات به فعالیت خود ادامه می‌دهد و همگان موظفند از اعتماد به عنوان سرمایه اصلی نظام بانکی پاسداری کنند.

سیف بر لزوم انسجام و همکاری همه جانبه در شبکه بانکی کشور به منظور خنثی سازی تحرکات عده‌ای ناآگاه علیه بازار پولی تاکید کرد.

وی با اشاره به ساماندهی مؤسسات غیرمجاز در دولت یازدهم افزود: یکی از اقدامات موفق بانک مرکزی در این دوره، ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی است که در این مسیر، حجم نقدینگی در دست این مؤسسات از 25 درصد به زیر 10 درصد کاهش یافته و بانک مرکزی با جدیت این موضوع را ادامه خواهد داد تا به فضل الهی در سال 1397 موسسه خارج از کنترل بانک مرکزی نداشته باشیم.

رئیس‌کل بانک مرکزی با قدردانی از حمایت‌ نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه و دیگر نهادها برای ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر شورای عالی امنیت ملی بر تداوم ساماندهی غیرمجازها در سال جاری توسط بانک مرکزی تاکید شد که تحقق این موضوع، نیازمند استمرار همراهی و همکاری همه نهادها از جمله مجلس شورای اسلامی است.


منبع : روزنامه جام جم

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .