تبیان، دستیار زندگی
شد همایش بزرگداشت محدث قمی عصر روز پنج‌شنبه 28 اردیبهشت ماه با حضور جمعی از محققین و پژوهشگران حوزه و دانشگاه برگزار شد.   در این همایش كه در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم برگزار شد، با ارایه‌ی خ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش بزرگداشت محدث قمی برگزار شد

همایش بزرگداشت محدث قمی عصر روز پنج‌شنبه 28 اردیبهشت ماه با حضور جمعی از محققین و پژوهشگران حوزه و دانشگاه برگزار شد.

در این همایش كه در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم برگزار شد، با ارایه‌ی خلاصه مقالات رسیده شده به دبیرخانه‌ی همایش، حجج اسلام سیداحمد خاتمی عضو مجلس خبرگان رهبری و دكتر مهدوی‌راد از اساتید حوزه و دانشگاه به ایراد سخن پرداختند.

سیداحمد خاتمی در بخشی از سخنان خود، از محدث قمی به عنوان خادم اهل بیت نام برد و افزود: مرحوم محدث قمی در طول 65 سال عمر خود فرد موفقی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری از محدث قمی به عنوان پیشگام معجم‌نگاری و معجم موضوعه نام برد و گفت: عصر امروز عصر معجم‌نگاری است. آغازگر این عرصه شیخ عباس قمی بوده كه آقای ری‌شهری با نوشتن كتاب میزان‌الحكمه این راه را كامل كرد.

وی كتاب سفینه‌البحار كه از آثار محدث قمی است را دنیای معارف برشمرد و تصریح كرد: شیخ عباس قمی با مفاتیح‌الجنان شناخته می‌شود و سایر كتب ایشان نیز كتب مرجع است.

امام جمعه موقت تهران از انگیزه‌ی خالصانه و سخت‌كوشی به عنوان دو عامل مهم در موفقیت محدث قمی نام برد.

در این همایش كه توسط معاونت پژوهشی دانشكده علوم حدیث برگزار شد، از علی دوانی محقق و پژوهشگر تقدیر شد. علی دوانی در دو جلد 11 و 12 كتاب مفاخر اسلام به بررسی شرح حال و آثار محدث قمی پرداخته است.