تبیان، دستیار زندگی
آیین شب شعر «قیام موشک ها» با تقدیر از فرمانده عملیات «لیلة القدر» در سازمان اوج برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تقدیر برخی از شاعران بخاطر سیلی به داعش

آیین شب شاعر «قیام موشک‌ها» با تقدیر از فرمانده عملیات «لیلة القدر» در سازمان اوج برگزار شد.

پیشخوان خبر تبیان

سردار محمدعلی حاجی زاده

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، آیین شب شاعر «قیام موشک ها» عصر روز شنبه (سوم تیر ماه) در نخلستان سازمان اوج برگزار شد. در این مراسم که به مناسبت سیلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تکفیری‌های داعش برگزار می‌شد، علاوه بر اهالی شعر و ادب و فرهنگ، سردار محمدعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده عملیات لیله القدر نیز بعنوان مهمان ویژه حضور داشت.

در بخش ابتدایی برنامه شاعرانی چون محسن کاویانی، میلاد عرفان پور، محمدمهدی سیار، کیومرث عباسی قصری، علیرضا قزوه، ناصر فیض و ... اشعار خود را پیرامون عملیات لیله القدر، جریانات تکفیری، عربستان سعودی و... خواندند. پس از آن نیز سردار حاجی زاده ضمن تشکر از شاعران و ابراز خوشحالی از حضور در این مراسم، از آنها برای حضور در دفتر خود در فرصتی مناسب دعوت کرد.

سردار حاجی زاده سپس درباره عملیات لیله القدر، ضمن تجدید خاطره شهید حسن طهرانی مقدم و نقش محوری این شهید در پیشرفت های موشکی جمهوری اسلامی ایران، درباره این عملیات و برخی شایعات و اظهارات محافل صهیونیستی در خصوص اینکه برخی موشک‌های شلیک شده سپاه به اهداف نخورده و در مناطق دیگر مثل عراق اصابت کرده است، اظهار کرد: آنچه این افراد به اصطلاح کارشناس از آن نام برده‌اند در واقع بدنه جدا شده موشک‌ها (موتور) بود که در عراق به زمین خورد.

سردار حاجی‌زاده افزود: موشک‌هایی که در این عملیات استفاده کردیم به گونه‌ای است که قبل اصابت به هدف (۱۰۰ کیلومتر مانده به هدف) قسمتی از بدنه جدا شده و سر جنگی به هدف اصابت می‌کند و عملیات طوری طراحی شده بود که این قسمت جدا شده در خاک عراق به زمین می‌خورد.

سردار حاجی‌زاده افزود: موشک‌هایی که در این عملیات استفاده کردیم به گونه‌ای است که قبل اصابت به هدف (۱۰۰ کیلومتر مانده به هدف) قسمتی از بدنه جدا شده و سر جنگی به هدف اصابت می‌کند و عملیات طوری طراحی شده بود که این قسمت جدا شده در خاک عراق به زمین می‌خورد. فرمانده نیروی هوا فضای سپاه تأکید کرد: همه موشک‌ها با موفقیت به هدف اصابت کرده است و ما در این خصوص فیلم‌های ضبط شده توسط هواپیماهای بدون سرنشین را نیز منتشر کردیم. جالب است بدانید که ۴ دقیقه بعد از اصابت اولین موشک بلافاصله هواپیماهای آمریکایی بر فراز منطقه حضور پیدا کردند و این نشان می‌دهد که عملیات ما یک عملیات عریان بود.

فرمانده عملیات لیله القدر در ادامه افزود: آمریکایی‌ها از طریق برخی همراهان ما مثلا شاید روس‌ها از این عملیات اطلاع پیدا کرده بودند. ولی با این همه این حمله موشکی خسارت زیادی به تروریست‌ها وارد کرد که ما به برخی اطلاعات جدید آن دست پیدا کرده‌ایم و ممکن است در آینده هم اخبار بیشتری منتشر شود. در پایان این مراسم لوح یادبود و هدایایی از سوی اهالی شعر و ادب به سردار حاجی زاده اهدا شد. پس از مراسم نیز مراسم افطار در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان در نخلستان اوج برگزار شد.

عملیات لیله القدر که در رسانه‌ها از آن با عنوان «سیلی سپاه» نیز یاد می شود، عنوان عملیاتی است که توسط نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به حمله ددمنشانه گروه تکفیری صهیونیستی داعش در مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل انجام شده و ضربات مهلکی به نیرئی انسانی و تجهیزات این گروه در منطقه دیرالزور سوریه وارد آورد.
منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .