تبیان، دستیار زندگی
ست حوزه علمیه به جزء فعالیت در بحث تبلیغات اسلامی در مسائل كلان نظام چون انتخابات و پیشبرد اهداف چشم انداز 20 ساله، نقش موثری را می تواند ایفا‌كند.  حجت الاسلام والمسلمین فاضل هرندی درگذشت و یاد و نام او برای همیشه بع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توسعه حوزه با توجه به تحولات جهانی ضروری است

حوزه علمیه به جزء فعالیت در بحث تبلیغات اسلامی در مسائل كلان نظام چون انتخابات و پیشبرد اهداف چشم انداز 20 ساله، نقش موثری را می تواند ایفا‌كند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل هرندی درگذشت و یاد و نام او برای همیشه بعنوان استادی دلسوز و متعهد در اذهان عمومی باقی خواهد ماند. شبكه جهانی اینترنت نیز روزهای خوبی را با این استاد گذراند و از آن جمله خبرگزاری شبستان بود كه در مباحث مختلفی اوقاتی از استاد را برای نشر افكار وی می گرفت و در گستره ای جهانی او را در منبری جهانی قرار می داد. مرور یكی از گفتگوهای گروه معارف خبرگزاری شبستان با مرحوم هرندی كه سال گذشته و با توجه به ضرورت حضور فعال حوزه های علمیه در اجرای سند چشم انداز نظام انجام شد، خالی از لطف نیست كه امروز بیش از پیش به تبیین افكار علمای حوزه محتاجیم و نه سرگذشت و زندگینامه های ایشان.




_مرحوم_ حجت الاسلام والمسلمین محی‌الدین فاضل هرندی، مدرس حوزه علمیه قم نقش حوزه علمیه قم در روند رو به رشد كشور را بسیار مهم ارزیابی كرد و گفت: با توجه به اینكه حكومت ما، حكومتی دینی است، دین باید بر همه بخش‌های آن حاكم باشد، حوزه علمیه قم، این نقش اساسی را به خوبی ایفا كرده است و می‌توان گفت نظام جمهوری اسلامی ایرام، زاییده حوزه علمیه قم و افكار بكر و تابناك مراجع تقلید و حضرت امام (ره) است.

وی با اشاره به پیام نوروزی مقام معظم رهبری كه سال 84 را سال همبستگی ملی و مشاركت عمومی نامیدند، گفت: حوزه علیمه قم باید، با حفظ جنبه ابتدایی خود و دوری از كارهای جناحی؛ راه را به پویندگان راه، ارائه كند.

مدرس حوزه علمیه قم به روز شدن و توسعه حوزه را با توجه به تحولات جهانی ضروری دانست و تصریح كرد: هم اكنون از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تحولات زیادی در حوزه علمیه قم بوجود آمده؛ اما با این حال هنوز هم پاسخگوی نیاز مردم نیست. وی با تاكید بر اینكه حوزه نیاز به توسعه دارد نه ''تغییر'' گفت: مستلزم توسعه و پیشرفت حوزه، به كار گیری و تخصیص امكانات بیشتر در بخشهای مختلف است.

وی حوزه علمیه قم را در جهت رسیدن به اهداف سند چشم انداز 20 ساله نظام موثر دانست و ادامه داد: حوزه علمیه قم در حوزه فرهنگ به ویژه فرهنگ دینی كارهای زبادی انجام داده و در ادامه نیز انجام خواهد داد كه مبنای تحولات جامعه و رسیدن به اهداف سند چشم انداز است.