تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله سبحانی بیان کردند: مطرح شدن وهابیون به واسطه سیره آنها به حرمین است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله العظمی سبحانی:

مطرح شدن وهابیون به واسطه سیطره به حرمین است

حضرت آیت‌الله سبحانی بیان کردند: مطرح شدن وهابیون به واسطه سیره آنها به حرمین است.

مطرح شدن وهابیون به واسطه سیطره به حرمین است

حضرت آیت‌الله سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم در مسجد مدرسه حجتیه با ذکر این مطلب که خداوند در قرآن کریم وعده های فراوانی به جهادگران داده است گفتند: جهادگران فی سبیل الله جایگاه ویژه‎ای نزد خداوند متعال دارند و به همین دلیل نیز پاداش گرانبهایی به آنها اختصاص یافته است.

معظم له بیان کردند: این وعده های الهی شامل بخشیدن گناهان، خانه‌های پاکیزه و وارد شدن به بهشت است؛ خداوند در آیه سیزدهم سوره صف به این بحث پرداخته است.

ایشان گفتند: پس از سه وعده قبلی خداوند به وعده چهارم می‎پردازد که در واسعه سه وعده نقدتر است؛ زیرا سه وعده قبلی در دنیای دیگر محقق می‌شود؛ البته خداوند متعال به جهادگران وعده پیروزی داده است.

معظم له بیان کردند: خداوند به پیامبر وعده داده است که فتح غریبی در پیش خواهید داشت که این فتح می‎تواند فتح مکه باشد؛ پیامبر اکرم با فتح مکه فتوحات دیگری نیز داشتند که بسیار با اهمیت است.

حضرت آیت الله سبحانی با ذکر این مطلب که وقتی کسی در کارهای بزرگ موفق شد مردم از او تعریف می‌کنند، ولی اگر موفق نشد به تهمت و افترا می‌زنند، تصریح کردند: همان‌طور که با پیامبر اکرم(ص) هم همین کار را کردند، بنابراین تا هنگامی‌که پیامبر اکرم(ص) در امر تبلیغ موفقیت نداشت تهمت‌هایی مانند ساحر و کاهن را به او می‌زدند.

معظم له یادآورشدند: حواری به معنای نزدیک‌ترین فرد به انسان است؛ حال سوال این است که آیا قرآن کریم در سوره فتح حواریون را می‌ستاید؟، قطعاً همین‌طور است خداوند ذیل این آیه حواریون را ستایش کرده، بنابراین آیه هم به‌نوعی از حضرت عیسی و هم از حواریون حضرت عیسی تعریف می‌کند.

ایشان گفتند: اگر مسیحیان مایل هستند انجیل صحیح بنویسند باید از روی قرآن کریم آن را بنویسند، اکنون عده‌ای می‌خواهند برای ما سند بنویسند در صورتی‌ که ما خود دارای کتابی مانند قرآن هستیم و دیگر نیازی به سند نداریم.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کردند: وهابی‌هایی که مسلمانان را مشرک می‌دانند، نگاه درستی به قرآن ندارند گفت: اگر وهابی‌ها دو قدرت در دست داشتن حرمین و درهم و دینار را نداشتند نمی‌توانستند، هیچ سیطره‌ای در جهان داشته باشند.

منبع: حوزه نیوز