تبیان، دستیار زندگی
مراسم افتتاحیه باغ کتاب تهران دوازدهم تیرماه با حضور رئیس مجلس و شهردار تهران برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«باغ کتاب تهران» 12 تیرماه افتتاح می‌شود

مراسم افتتاحیه باغ کتاب تهران دوازدهم تیرماه با حضور رئیس مجلس و شهردار تهران برگزار می‌شود.

پیشخوان خبر تبیان

باغ کتاب

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه باغ کتاب تهران محل دائمی نمایشگاهی روز دوازدهم تیر ماه از ساعت 17 برگزار می‌شود. در مراسم افتتاحیه باغ کتاب علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمدباقر قالیباف شهردار تهران و جمعی از اصحاب فرهنگ وهنر حضور خواهند داشت.

در مراسم افتتاحیه این مجموعه، تمامی بخش‌های پروژه افتتاح شده و تحت بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. این فضا شامل تمامی بخش‌های تدارک دیده شده در سازه‌های سرپوشیده باغ کتاب خواهد بود.

فعالیت آزمایشی باغ کتاب از بیست و پنجم اردیبهشت‌ماه آغاز شده بود اما پس از گذران دوران آزمایشی این فضای فرهنگی رسما افتتاح خواهد شد.

در حال حاضر 203 ناشر کتاب‌های خود را تحویل داده‌اند و بر اساس آمار در این مسیر 19 هزار عنوان کتاب تحویل دبیرخانه شده است. 3 هزار عنوان دیگر هم به عنوان نمونه در مسیر سفارش دهی یا تحویل تعداد هستند.

اما در بخش بزرگسال که همچنان عناوین در حال افزوده شدن است تاکنون 33 هزار عنوان از 700 ناشر ثبت شده که در حال عرضه شدن است. باغ کتاب قرار است نمایشگاه کتاب دائمی در چهارفصل سال به نمایش و ارائه کتاب بپردازد.

گفتنی است، باغ کتاب تهران در تپه‌های عباس‌آباد تهران واقع شده‌است. این باغ از شرق با کتابخانه ملی ایران، از شمال شرقی با فرهنگستان‌های علوم، و زبان و ادبیات فارسی، از شمال غربی با باغ هنر و از غرب با باغ‌موزه دفاع مقدس همسایه است.


منبع: خبرگزاری فارس

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .