تبیان، دستیار زندگی
شد  اولین گردهمایی جمعی از نخبگان حوزوی استان كرمان، با هدف بررسی و ارایه راه حل مشكلات فرهنگی این استان، ارتقای تعامل مدیران استانی با طلاب و فضلا و تأسیس بنیاد نخبگان حوزوی استان كرمان تشكیل شد.  &nbsp...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اولین گردهمایی نخبگان حوزوی استان كرمان تشكیل شد

اولین گردهمایی جمعی از نخبگان حوزوی استان كرمان، با هدف بررسی و ارایه راه حل مشكلات فرهنگی این استان، ارتقای تعامل مدیران استانی با طلاب و فضلا و تأسیس بنیاد نخبگان حوزوی استان كرمان تشكیل شد.

اولین گردهمایی جمعی از نخبگان حوزوی استان كرمان عصر پنج‌شنبه در سالن كنفرانس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و با حضور تعدادی از مدیران فرهنگی و طلاب و فضلای نخبه استان كرمان برگزار شد.
حجت‌الاسلام الله وردی، مدیر حوزه علمیه كرمان، طی سخنانی با تشریح اهداف این گردهمایی، خواستار تعامل بیشتر مدیران استان كرمان با طلاب و فضلای كرمانی مقیم حوزه علمیه قم شد.
حجت‌الاسلام فهیم كرمانی، تولیت سابق مدرسه علمیه كرمانی‌ها نیز با اشاره به اهداف تأسیس این مدرسه در سال 1349، خواستار ارتقای جایگاه طلاب كرمانی در حوزه علمیه قم و رسیدگی به اوضاع این مدرسه توسط شورای عالی و مركز مدیریت حوزه علمیه قم شد.
همچنین حجت‌الاسلام عرب‌پور، رییس سازمان تبلیغات استان كرمان، ضمن تأكید بر ضرورت تداوم تشكیل این گردهمایی، آمادگی سازمان تبلیغات اسلامی كرمان برای اجرای طرح‌های فرهنگی طلاب و فضلای كرمانی را اعلام كرد.
در ادامه حجت‌الاسلام سید جواد موسوی، مسؤول صدا و سیمای استان كرمان و صاحب امتیاز نشریه نسیم بهار نیز از آمادگی مركز صدا و سیمای كرمان برای تولید برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و معرفی حوزه علمیه به اقشار مختلف جامعه و جوانان خبر داد.
حجت‌الاسلام محمد مهدی محققی، مدیر عامل پایگاه اطلاع‌رسانی رسا، نیز در ادامه این مراسم طی سخنانی با اشاره به تأكید رهبر معظم انقلاب به مقوله جنبش نرم‌افزاری و تولید علم توسط حوزه و دانشگاه، وجود بنیاد نخبگان حوزوی استان كرمان را گامی مؤثر برای توزیع اندیشه تولید شده توسط حوزویان در میان اقشار مختلف مردم و نهادهای مصرف كننده علوم دینی در سطح استان كرمان ارزیابی كرد و افزود: برخی مسؤولان از كادر سازی و شخصیت‌پردازی طلاب مستعد كرمانی برای ارتقای جایگاه روحانیت در سطح كرمان غافل شده‌اند.
وی در ادامه گفت: طلاب كرمانی خواستار حضور شخصیت‌های مجتهد و ولایت محور این استان در انتخابات خبرگان هستند.
مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی رسا تأكید كرد: طلاب حوزوی استان كرمان به عملكرد مدیران فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این استان انتقاد دارند. اكنون كه دولت اسلامی بر سر كار آمده، بهترین فرصت برای استفاده از توان‌مندی‌های حوزویان است.
وی در پایان از آموزش و پرورش و صدا و سیمای استان كرمان خواست تا حوزه علمیه را به صورت صحیح و دقیق به جوانان و دانش‌آموزان معرفی كنند و تصریح كرد: این كار باعث جذب جوانان نخبه به حوزه‌های علمیه خواهد شد.