تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش گفت: دهلاویه محل مجاهدت های مجاهدینی است که تاریخ بشریت به آنها افتخار می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاریخ به شهید چمران افتخار می‌کند

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش گفت: دهلاویه محل مجاهدت‌‌های مجاهدینی است که تاریخ بشریت به آنها افتخار می‌‌کند.

پیشخوان خبر تبیان

امیر سرتیپ گلفام

به  گزارش تبیان به نقل از ایسنا ،امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام که در مراسم گرامیداشت شهید مصطفی چمران در دهلاویه سخن می‌گفت، افزود: آنان باعث شدند تا آزادی و آزادگی دوباره به این دشت آزادگان برگردد و ما با افتخار در این مناطق قدم بگذاریم و به خود ببالیم.امنیت امروز ما به واسطه شهدای گرانقدری است که بسیاری از آنان در گمنامی دنیای مادی، با رشادت‌‌های خود درس عبرتی به بدخواهان این مرز و بوم دادند که تا ابد کسی حتی تفکر تجاوز به این سرزمین را در ذهن خود راه ندهد.

وی ادامه داد: حقیقتا شهید چمران نیز یکی از همین اسوه‌‌ها بود که با وجود دست یافتن به دنیای مادی پس از سفر به آمریکا و طی دروس عالیه، به همه مادیات پشت کرد و برای دفاع از مظلومان منطقه، در هر کجا که نیاز بود بدون هیچ تکلفی، خدمت کرد و در کنار محرومان و مظلومان بود و پس از شروع جنگ تحمیلی، ستاد جنگ‌‌های نامنظمی که او تاسیس کرد یک نعمت بزرگ برای جنگ بود. یکی از بزرگان که با ایشان از نزدیک آشنا بودند، سرلشکر صالحی هستند که دوشادوش هم در این منطقه جنگیدند و در این مراسم سلام و درود خود را با زبان بنده به روح مطهر این شهید بزرگوار و شما مردم منطقه نثار کردند. شهید چمران کسی بود که با جذب موتور سواران جنوب شهری، یگان آرپی‌ جی‌ زن موتوری تشکیل داد و همچون آهن‌ربا همه را از هر قشری به خود جذب کرد. ورود او به کردستان و حضور در خط مقدم نظام و انقلاب اسلامی در کنار بزرگ مردانی همچون شهید سرلشکر فلاحی و ایرج رستمی نقطه عطفی در تاریخ دفاع از ایران اسلامی بود. او در درون افراد انقلاب ایجاد می‌کرد که شهید احمد بیابانی که از بچه‌های جنوب شهری بود، یکی از آنهاست که درباره او و فضایلش بعد از پیوستن به شهید چمران و گروه جنگ‌های نامنظم، بسیار گفته شده است.

سرتیپ گلفام یادآور شد:چمران وزیر دفاع بود، اما چنان ساده و بی‌‌آلایش در جبهه‌‌ها حضور داشت که همه از این سادگی لذت می‌‌بردند. بارها از تهران به ایشان گفته بودند که برگرد اما می‌‌گفت در کنار رزمندگان خط مقدم بیشتر احساس راحتی می‌‌کنم.

سرتیپ گلفام یادآور شد:چمران  وزیر دفاع بود، اما چنان ساده و بی‌‌آلایش در جبهه‌‌ها حضور داشت که همه از این سادگی لذت می‌‌بردند. بارها از تهران به ایشان گفته بودند که برگرد اما می‌‌گفت در کنار رزمندگان خط مقدم بیشتر احساس راحتی می‌‌کنم. شهید ایرج رستمی، از ارتشیان غیوری است که از خطه خراسان رضوی به شهید چمران پیوست و به جانشینی ستاد جنگ‌‌های نامنظم منصوب شد و دوشادوش او می‌‌جنگید. حضرت آقا در همین منطقه دهلاویه از شهید چمران سوال می‌‌کنند که این فردی که چنین خاک‌‌آلود با محاسن غبار گرفته در کنار شماست کیست؟ می‌‌گویند رستمی. معظم‌ له با این مضمون می‌‌فرمایند که او بوی شهادت می‌‌دهد. شهید ایرج رستمی قبل از شهادت شهید چمران به شهادت رسید و جملات عاشقانه و وصوف شهادتش از زبان شهید چمران بسیار زیباست.

وی اظهار کرد: توصیف حماسه‌‌های مردم این سرزمین ولایی بسیار سخت است، اما سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع‌‌مقدس ارتش برای به تصویر کشیدن گوشه‌‌ای از این رشادت‌‌ها از هیج کمکی دریغ نخواهد کرد چرا که به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله‌ العالی) فضیلت این کار کمتر از شهادت نیست. چند روز پیش به امر فرماندهی محترم کل ارتش به دیدار خانواده معظم شهیدانی رفتیم که سه فرزند تقدیم کردند که به صورت داوطلب به جبهه‌‌ها رفتند و یک بدن مطهر برگشت و پیکر پاک دو فرزند دیگر برنگشته و با این وجود هیچ توقعی ندارند. ما در برابر همه شهدا چه ارتشی، سپاهی و بسیجی و غیره و خانواده معظم‌‌شان مسئولیم.

سرتیپ گلفام گفت: باید از مردم مرزنشین که در نهایت محرومیت‌‌ها از کیان اسلامی دفاع می‌‌کنند تشکر کرد. یک از این مناطق خوزستان است که در این دوران دفاع مقدس از ایران اسلامی دفاع کرد. باید این زوایای گمشده و کمتر دیده به تصویر کشیده شود.

منبع: ایسنا

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .