تبیان، دستیار زندگی
رك  كمیسیون ضد نژادپرستی وابسته به مجلس اروپایی از دولت دانمارك و سایر كشورهای اروپایی به خاطر تبعیض میان اقلیت‌های دینی و نژادی در این كشورها انتقاد كرد.   كمیسیون ضد نژادپرستی وابسته پارلمان اروپا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتقاد مجلس اروپایی از دولت دانمارك

كمیسیون ضد نژادپرستی وابسته به مجلس اروپایی از دولت دانمارك و سایر كشورهای اروپایی به خاطر تبعیض میان اقلیت‌های دینی و نژادی در این كشورها انتقاد كرد.

كمیسیون ضد نژادپرستی وابسته پارلمان اروپایی از تبعیضات مذهبی و نژادی كه اقلیت‌های دانمارك به خصوص مسلمانان این كشور از آن رنج می‌برند انتقاد كرد.
این كمیسیون در گزارشی اعلام كرد: برخی از رجال سیاسی و رسانه‌های دانمارك به دنبال ترویج یك ذهنیت منفی از اقلیت‌های مذهبی و نژادی مخصوصاً مسلمانان این كشور می‌باشند.
در این گزارش با انتقاد از قوانین این كشور درباره صدور شناسنامه، اعطای حق اقامت خانوادگی در این كشور، برخورداری از حقوق و تأمین اجتماعی، از مسؤولان سیاسی دانمارك درخواست شده است كه با روحیه مسؤولیت‌پذیری با مسأله اقلیت‌های دینی و نژادی برخورد شود.
همچنین این كمیسیون فعال در عرصه حقوق بشر اروپا از دولت‌های اروپایی به خاطر تصویب نكردن قوانین برای پیگیرد قانونی مسأله نژادپرستی انتقاد كرد.