تبیان، دستیار زندگی
ود   مدیر عالی حوزه علمیه خراسان در دیدار اعضای ستاد نكوداشت آیت‌الله میرزا حسن صالحی، بر تبیین جایگاه روحانیت در جامعه تأكید كرد.   اعضای ستاد همایش نكوداشت آیت‌الله سید میرزا حسن صالحی به منظور هم‌...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نقش روحانیت در جامعه، واقع‌بینانه تبیین شود

مدیر عالی حوزه علمیه خراسان در دیدار اعضای ستاد نكوداشت آیت‌الله میرزا حسن صالحی، بر تبیین جایگاه روحانیت در جامعه تأكید كرد.

اعضای ستاد همایش نكوداشت آیت‌الله سید میرزا حسن صالحی به منظور هم‌اندیشی درباره برگزاری این همایش با آیت‌الله واعظ طبسی دیدار كردند.
مدیر عالی حوزه علمیه خراسان، در این دیدار با اشاره به ضرورت برگزاری چنین نكوداشت هایی اظهار داشت: تكریم از علما و اساتید اقدامی مبارك و پر ثمر خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در خراسان افزود: هنوز جایگاه روحانیت نه تنها در ایران، بلكه در همه جوامع، واقع‌بینانه و مشخص روشن نشده و نقش تعیین كننده‌ روحانیت در روشن كردن افكار عمومی ملت‌های مسلمان مورد توجه جدی قرار نگرفته است.
وی روحانیت را پاسخگوی نیاز مردم دانست و اظهار داشت: آیت‌الله میرزا حسن صالحی فردی باهوش بود و جریان‌های فكری و سیاسی را به خوبی می‌شناخت.
مدیر عالی حوزه علمیه خراسان، آیت‌الله صالحی را یكی از با سابقه‌ترین اساتید حوزه علمیه خواند و گفت: ایشان تمام سطوح علمی را تدریس كرده‌اند و حتی تدریس خود را در بسیاری از روزهای تعطیل ادامه می‌دادند و این ویژگی بسیار مهمی است.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی دیگر آیت‌الله صالحی افزود: آیت‌الله صالحی فردی مردم‌دار بود و این خصوصیتی است كه روحانیت با آن می‌تواند مؤثر و مفید باشد.