تبیان، دستیار زندگی
رد   معاون پژوهش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم از تهیه و تصویب سرفصل های درسی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این مرکز علمی توسط این معاونت خبر داد. کریمی نیا، صبح امروز  از تنظیم و تصویب سر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شورای علمی مركز تخصصی حقوق و قضای اسلامی، سرفصل‌های درسی جدید را تصویب كرد

معاون پژوهش مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم از تهیه و تصویب سرفصل های درسی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این مرکز علمی توسط این معاونت خبر داد.
کریمی نیا، صبح امروز  از تنظیم و تصویب سرفصل های جدید درسی این مرکز توسط این معاونت خبر داد.
وی با اشاره به فعالیت‌های این معاونت در مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی گفت: بر اساس مصوبه شورای علمی این مرکز که همگی از اساتید برجسته و نخبه فقه و حقوق در حوزه و دانشگاه هستند، سرفصل های جدید درسی برای مقاطع کارشناسی (سطح دو) و کارشناسی ارشد (سطح سه) تهیه شده است که به زودی برای تصویب نهایی به شورای علمی ارایه می شود.
معاون پژوهش و تحقیق مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم به گرایش‌های تخصصی مقطع کارشناسی ارشد (سطح سه) این مركز علمی اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به این که دویست و هفتاد نفر از طلاب حوزه در این مرکز مشغول به تحصیل‌اند، پس از اتمام دوره کارشناسی (سطح دو) می توانند در یکی از دو گرایش حقوق خصوصی و حقوق جزا و جرم شناسی به تحصیل خود ادامه دهند.
این استاد حوزه و دانشگاه به سابقه فعالیت این مرکز تخصصی حقوق اشاره و تاکید کرد: تا‌کنون نه دوره آموزشی در این مركز برگزار شده و گروهی هم در حال تحصیل هستند، بیشتر فارغ التحصیلان این مرکز به عنوان قاضی در محاکم قضایی مشغول به کار هستند که در كار خود بسیار موفق بوده اند.
وی به برگزاری دوره دکترای غیر‌حضوری در این مركز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سیصد نفر از سراسر کشور در دوره دکترای غیر‌حضوری پذیرش شده اند که با ارسال سی دی و کتاب تحصیلات تکمیلی را ادامه می دهند و امتحانات این دوره توسط این مرکز به صورت هم‌زمان در شهرهای تهران، مشهد و تبریز برگزار می شود.
شایان ذکر است، مرکز تخصصی حقوق و قضای اسلامی حوزه علمیه قم، از مراکز علمی و کاربردی است که طلاب علاوه بر دروس حوزوی، مباحث حقوقی را نیز به صورت تخصصی می گذارند و پس از فارغ التحصیلی به عنوان قاضی در محاکم مشغول به کار می شوند.