تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: فعالیت های فرهنگی، هنری و برگزاری مسابقات در بین دانش آموزان استثنایی کشور در دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته 265 درصد رشد نشان می دهد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فعالیت های فرهنگی دانش آموزان استثنایی کشور 265 درصد رشد یافته است

فعالیت های فرهنگی دانش آموزان استثنایی کشور 265 درصد رشد یافته است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: فعالیت های فرهنگی، هنری و برگزاری مسابقات در بین دانش آموزان استثنایی کشور در دولت تدبیر و امید در چهار سال گذشته 265 درصد رشد نشان می دهد.
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان یزد، مجید قدمی در نشست شورای آموزش و پرورش یزد با تشریح اقدام های دولت در چهار سال گذشته برای خدمت به دانش آموزان استثنایی افزود: در این مدت، آموزش های تلفیقی و فراگیر در مدارس زیر پوشش با همکاری فرهنگیان و دستگاه های مختلف تا 51 درصد رشد نشان می دهد و در سال تحصیلی آینده بیشتر خواهد شد.

وی اظهاركرد: در چهارسال گذشته به رغم شرایط نامناسب اقتصادی، دولت برای نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان استثنایی کارهای بزرگی را انجام داده که نمونه بارز آن پرداخت 230 میلیارد ریال برای ایاب و ذهاب افراد زیرپوشش بوده است.

قدمی گفت: آمار دانش آموزان پذیرفته شده استثنایی در مراکز مختلف آموزش عالی و دانشگاه های معتبر کشور در دولت تدبیر و امید و در مقایسه با قبل از آن تا 23 درصد رشد نشان می دهد.

وی افزود: در این مدت افزون بر70 میلیارد ریال برای ارائه خدمات مورد نیاز حمایتی دانش آموزان زیر پوشش درسطح کشور بر حسب نیاز هزینه شده که این روند در سال های آتی تداوم دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در خصوص سنجش سلامت دانش آموزان آماده ورود به دبستان گفت: در دولت تدبیر و امید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در کشور 27 درصد رشد نشان می دهد.

قدمی تصریح کرد: توجه جدی به تفاوت های فردی در نظام تعلیم و تربیت کشور از ثمرات مهم انقلاب اسلامی است و همواره مورد تاکید بوده و در چهار سال گذشته در دولت به رغم مسائل و مشکلات مالی قدم های خوبی برای خدمات و رفاه دانش آموزان استثنایی برداشته شده است.

مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: زینب شاه مرادی