تبیان، دستیار زندگی
شد   کنگره علامه سید عبدالحسین شرف‌الدین (ره) از عصر امروز با پیام روسای جمهور ایران و لبنان در کاخ اونیسکو بیروت افتتاح و پس از دو روز با دیدار شرکت‌کنندگان از منزل علامه شرف‌الدین (ره) پایان می‌یابد. &nbs...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه‌های کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه شرف‌الدین در لبنان اعلام شد

کنگره علامه سید عبدالحسین شرف‌الدین (ره) از عصر امروز با پیام روسای جمهور ایران و لبنان در کاخ اونیسکو بیروت افتتاح و پس از دو روز با دیدار شرکت‌کنندگان از منزل علامه شرف‌الدین (ره) پایان می‌یابد.

مراسم افتتاحیه کنگره علامه سید عبدالحسین شرف‌الدین (ره) امروز چهارشنبه 27 اردیبهشت ماه از ساعت 17 به وقت لبنان در سالن بزرگ کاخ اونیسکو با خوش‌آمدگویی و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، آغاز می‌شود.
سخنرانان بعدی مراسم افتتاحیه عبارتند از: غبطه البطریک غریغوریوس سوم از سوی پاتریک انطاکیه، رهبر کاتولیک‌های لبنان، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، حجت الاسلام والمسلمین شیخ عبدالامیر قبلان نایب رئیس مجلس اسلامی شیعه لبنان، شیخ محمد رشیدی، مفتی جمهوری لبنان، استاد فؤاد سنیوره و رئیس دولت مجلس وزارء، استاد نبیه بری.
مراسم افتتاحیه امروز با قرائت پیام رؤسای جمهور اسلامی ایران و لبنان و خاندان شرف‌الدین به اتمام می‌رسد.
در ادامه این كنگره از ساعت 17:30 تا 21:30 به وقت لبنان محور اول کنگره با موضوع « علامه شرف‌الدین؛ مبلغ وحدت مسلمانان و ادیان الهی» مورد بحث قرار می‌گیرید.
سخنرانان این بخش را حجت الاسلام والمسلمین محمد علی تسخیری از ایران، شیخ عبدالجبار الرفاعی از عراق، شیخ عبدالحسین صادق از لبنان، دکتر خالد زهری از کشور مغرب، شیخ فوزی الزفاف از کشور مصر و حجت‌الاسلام محمد حسن اختری از ایران تشکیل می‌دهند.
کنگره علامه شرف‌الدین (ره) فردا در هتل ماریوت، با بررسی محور دوم كنگره با موضوع «گفت‌و‌گو وسیله‌ای برای حل اختلافات‌» از ساعت 9 تا 10:30 صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام رضا استادی از ایران، آیت‌الله شیخ محمد مهدی آصفی از عراق، شیخ تاج‌الدین هلالی از استرالیا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار از عربستان سعودی، دکتر حسن بنا از مصر، حجت‌الاسلام سید هادی خسروشاهی از ایران و دکتر خنجر حمیه از لبنان ادامه می‌یابد.
محور سوم این کنگره «پایه‌های اجتهاد و مقومات تقریب مذاهب» است که از ساعت 11 تا 12:45 پنج‌شنبه، 28 اردیبهشت ماه با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمد آصفی محسنی از افغانستان، شیخ محمد سند از بحرین، دکتر آدم آدمو از نیجریه، دکتر حیدر فتری از بحرین، دکتر احمد حطیط از لبنان و حجت‌الاسلام رضا مختاری از ایران دنبال می‌شود.
برنامه بعدازظهر کنگره بحث و تبادل نظر درباره «ریشه‌یابی تمدن و فکر اجتماعی و سیاسی» است که از ساعت 16 تا 17:30 با ایراد سخن دکتر جلال‌الدین رحمت از اندونزی، دکتر هادی فضل‌الله از لبنان، شیخ ابراهیم زکزاکی از نیجریه، دکتر ادریس هانی از مغرب، حجت الاسلام والمسلمین حسین صالح حماده از لبنان و دکتر عبدالمجید الحر از لبنان برگزار می‌شود.
آخرین محور گفت‌وگوی کنگره بین المللی علامه شرف‌الدین (ره) پرداختن به «طرح‌های فقهی و کلامی در مطالعات کتاب و سنت» است که از ساعت 18 تا 19:30 ادامه خواهد یافت.
سخنرانان در این بخش عبارتند از: شیخ ابراهیم الوزیر از یمن، سید عبدالله نظام از سوریه، شیخ دکتر جعفر المهاجر از لبنان، حجت‌الاسلام احمد مبلغی از ایران، دکتر عبدالمجید طباجه از لبنان و دکتر عبدالمجید زراقط از لبنان.
جلسه اختتامیه كنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه شرف الدین، پنج‌شنبه از ساعت 20 تا 21 در مکان هتل ماریوت برگزار خواهد شد.
شرکت کنندگان این کنگره، روز جمعه، 29 اردیبهشت ماه در مراسم یادبودی که به همت شهرداری شهر صور، خانواده شرف‌الدین و دانشکده جعفریه در جنوب لبنان برگزار می‌شود، حضور خواهند یافت.
کنگره بین‌المللی علامه شرف‌الدین (ره) با دیدار از منزل وی و دانشکده جفعری، دیدار از مؤسسات تربیتی امام صدر، زیارت ضریح شهدای حادثه قانا، دیدار از مناطق آزادشده لبنان، معتقل الخیام و بوابه فاطمه به کار خود پایان می‌دهد.