تبیان، دستیار زندگی
ند   رئیس جمهور، مکتب انبیاء را تنها سرچشمه زلال پاسخ به عطش بشر امروز برای عدالت و معنویت دانست و تاکید کرد: مکتب انبیاء مکتبی است که آواهای شیطانی را که جز یکسو نگری، استکبار و ستم و تحقیر انسانها و مرگ استعد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مکتب انبیا، آواهای شیطانی را به نوای خداپرستی تبدیل می‌كند

رئیس جمهور، مکتب انبیاء را تنها سرچشمه زلال پاسخ به عطش بشر امروز برای عدالت و معنویت دانست و تاکید کرد: مکتب انبیاء مکتبی است که آواهای شیطانی را که جز یکسو نگری، استکبار و ستم و تحقیر انسانها و مرگ استعدادها از آن شنیده نمی شود به نوای زیبای خداپرستی، عدالت، معنویت، تعالی و انساندوستی و تحقق حیات طیبه تبدیل کرده و منشاء هدایت انسانها می شود.

دکتر محمود احمدی نژاد در پیامی به کنگره بین المللی بزرگداشت علامه عبدالحسین شرف الدین در بیروت، با اشاره به سال پیامبر اعظم (ص) و تاثیر مکتب انبیاء بویژه پیامبر اسلام (ص) بر رشد خودباوری و احیای هویت ملتها در سراسر جهان، به ثمر نشستن تعالیم انبیاء را رهاورد رنج و همت عالمان و مجاهدانی نظیر علامه شرف الدین خواند که در کویر رعب و وحشت، ریشه شجره ملعونه یاس و ترس را خشکانیدند و بذر ایمان و مقاومت را کاشتند.
رئیس جمهور، علامه فقید آیت الله سید عبدالحسین شرف الدین را عالمی روشن اندیش، آگاه به مقتضیات زمان و مدافع استقلال و عزت ملت لبنان توصیف کرد که با تیزبینی و روشنگری، زمینه تفاهم و تقارب را در جوامع مسلمانان فراهم آورد و با درآمیختن اندیشه ورزی، فرهنگ محوری و ولایتمداری با اخلاق اسلامی و روشهای علمی، الگویی برای پاسداری از مرزهای حقیقت شد.
دکتر احمدی نژاد تاکید کرد: تاثیر اندیشه والایی که علامه شرف الدین داشت، سرمشقی شد برای نسل بعدی مردم لبنان که به وسیله دانشمند بزرگوار، امام موسی صدر، جانشین شایسته و به حق او به منصه ظهور رسید.
رئیس جمهور در پایان این پیام، با درود بر دانش گستران نامور سرزمین لبنان و سلام بر شهیدان، مجاهدان و مردم صبور این کشور، از خداوند منان، عظمت، امنیت و کرامت جوامع اسلامی را مسالت کرده است.