تبیان، دستیار زندگی
یکی از شرکت های زیرمجموعه ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا و اسپیس ایکس، روشی را برای آموزش مجازی ربات ها و هوش مصنوعی ابداع کرده است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش مجازی برای ربات ها

آموزش مجازی برای ربات ها

یکی از شرکت های زیرمجموعه ایلان ماسک، بنیانگذار شرکت تسلا و اسپیس ایکس، روشی را برای آموزش مجازی ربات ها و هوش مصنوعی ابداع کرده است.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از OpenAI، مجموعه شرکت های ایلان ماسک که در حوزه تکنولوژی فعالیت می کند، بی شمار است و در تمامی زمینه ها می توان ردی از او دید. شرکت OpenAI به تازگی از روشی برای آموزش ربات ها رونمایی کرده است که در آن تصاویر مجازی بدون نیاز به ارتباط فیزیکی به کار گرفته می شوند.

روش کار به  این شکل است که ابتدا تصویر مجازی معما یا کار مورد نظر برای ربات تعریف می شود و محل و موقعیت سوژه ها نسبت به بازوی ربات تعیین می شود. سپس یک کاربر انسانی، معمای مجازی یا کاری  را که شبیه سازی شده است روی همان تصویر انجام می دهد.

فیلم انجام کار در مرحله بعد، برای ربات پخش می شود و به  این شکل هوش مصنوعی می تواند نحوه عمل برای انجام کار را بیاموزد. در این روش از همکاری دو شبکه عصبی بهره گرفته شده است و هیچ نیازی به وجود سوژه های فیزیکی برای یادگیری ربات نخواهد بود.

مهم ترین کاربردهای این روش در انجام کارهایی  است که در مأموریت های خطرناک پیش می آیند. به  عنوان مثال در مأموریت در آب های سرد قطبی یا یک محیط به شدت رادیواکتیو که کارهای پیش بینی نشده ای وجود خواهد داشت و امکان هیچ آموزش مستقیم و فیزیکی وجود ندارد، از این روش برای آموزش و آماده سازی ربات های هوشمند بهره گرفته می شود.

مترجم: محمدرضا احمدی نیا

منبع: خبرگزاری آنا

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی