تبیان، دستیار زندگی
ود  روحانی شیعه و رییس «جبهه دمكراتیك مردم» هند، هدف از تشكیل این حزب را مشاركت دادن شخصیت‌های اسلامی شیعه و سنی هند در انتخابات مختلف اعلام كرد و گفت: سیاستمداران هند پیش از این مدت با وعده‌ دادن، مسلمانان را جذب می‌ك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تشكیل «جبهه دمكراتیك مردم» آرای مسلمانان هند در انتخابات هدر نمی‌رود

روحانی شیعه و رییس «جبهه دمكراتیك مردم» هند، هدف از تشكیل این حزب را مشاركت دادن شخصیت‌های اسلامی شیعه و سنی هند در انتخابات مختلف اعلام كرد و گفت: سیاستمداران هند پیش از این مدت با وعده‌ دادن، مسلمانان را جذب می‌كردند ولی پس از به قدرت رسیدن، این مهم‌ترین اقلیت مذهبی كشور را ‌به فراموشی می‌سپارند.

امام جمعه و جماعت شیعیان شهر لكنهو مركز ایالت اوتار پرادش هند، هدف از تاسیس حزب «جبهه دمكراتیك مردم» را كه از سازمان‌ها و نهادهای اهل سنت و شیعه تشكیل شده است، توانمندسازی مسلمانان برای شركت در حكومت براساس قدرت انتخاباتی آنان خواند و گفت: از زمان آزادی هند در سال ‪ ۱۹۴۷‬میلادی تاكنون، توجهی به مسایل جامعه اسلامی این كشور نشده و حقوق مندرج آنان در قانون اساسی كشور بطور كامل رعایت نگردیده است.
این شخصیت سرشناس دینی هند افزود: سیاستمداران هند در این مدت با وعده‌های دروغین و توخالی، مسلمانان را جذب كرده و آرای آنان را در انتخابات از آن خود ساخته‌اند؛ ولی پس از به قدرت رسیدن، این مهم‌ترین اقلیت مذهبی كشور را كه جمعیتی بالغ بر ‪ ۲۰۰‬میلیون نفر دارد، به فراموشی سپرده‌اند.
وی كه در گفت‌وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی سخن می‌گفت افزود: این سیاست غیردوستانه در شش دهه منجر به عقب افتادگی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مسلمانان هندی شده و اكنون چاره‌ای نیست جز آن كه خود به فكر چاره باشیم.
رییس جبهه دمكراتیك مردم ادامه داد: متاسفانه شرایط اقتصادی، سیاسی، رفاهی و فرهنگی جامعه مسلمان هند در این مدت چنان به وخامت كشیده شده است كه اكنون حتی در بعضی از موارد برای كسب حقوق اولیه خود چاره‌ای جز دراز كردن دست گدایی به سوی سیاست‌مداران و وابستگی به آنان ندارند.
وی با متهم كردن احزاب سیاسی هند به استثمار مسلمانان، گفت: آنها با مسلمانان مانند بردگان رفتار می‌كنند.
مولانا كلب جواد افزود: تاسیس این جبهه در مسلمانان هند اعتماد به نفس ایجاد كرده و آنان را از اسارت سیاسی توسط احزاب مختلف رها ساخته و استقلال سیاسی در چارچوب قانون اساسی كشور را برای آنان به ارمغان می‌آورد.
وی افزود: تصمیم نهایی برای تشكیل یك جبهه مشترك در جلسه‌ای با حضور مسوولان بلندپایه احزاب و گروه‌های «مسلم مجلس»، «سازمان سراسری مسلمانان هند»، «حزب پرچم هند»، «ایندین لیگ» و «كنفرانس مومن» اتخاذ و مولانا سید احمد بخاری امام جمعه و جماعت مسلمانان مسجد جامع اهل سنت دهلی نیز به سرپرستی آن برگزیده شد.
مولانا كلب جواد ابراز امیدواری كرد كه در انتخابات مجلس قانونگذاری مجلس ایالتی اوتارپرادش كه قرار است در اوایل سال میلادی آینده برگزار شود، این حزب با وجود ‪ ۱۴۷‬حوزه انتخاباتی این ایالت كه رای مسلمانان در آن نقش تعیین‌كننده دارد، بتواند در حدود ‪ ۲۵‬تا ‪ ۳۰‬كرسی را از آن خود كند.
رییس جبهه دمكراتیك مردم هند در پایان اظهار داشت: مسلمانان هند تنها از طریق یك حزب سیاسی قدرتمند، شركت در انتخابات و فعالیت‌های سیاسی بطور تشكیلاتی و منظم، ورود به مجالس قانونگذاری و مشاركت در تشكیل دولت قادر هستند به حقوق مشروع خود كه در قانون اساسی كشور مشخص شده دست یابند، و مواضع خود را برای جلوگیری از هرگونه اجحاف سیاسی، علمی، اقتصادی و فرهنگی تقویت كنند.