تبیان، دستیار زندگی
نی   طرح عرضه پرسش های قرآنی جوانان بر تفاسیر قرآنی توسط اجرا شد.   امیر حسین بانكی، مسؤول موسسه حدیث راه عشق اصفهان ضمن بیان این خبر افزود: هدف از اجرای این طرح، آشنایی جوانان با قرآن و دریافت پاسخ‌...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرح عرضه پرسش های جوانان بر تفاسیر قرآنی

طرح عرضه پرسش های قرآنی جوانان بر تفاسیر قرآنی توسط اجرا شد.

امیر حسین بانكی، مسؤول موسسه حدیث راه عشق اصفهان ضمن بیان این خبر افزود: هدف از اجرای این طرح، آشنایی جوانان با قرآن و دریافت پاسخ‌ها از منابع اصیل است.
وی با اشاره به ویژگی‌های این طرح گفت: از عمده‌ترین ویژگی‌های این طرح، توجه به مسأله استنطاق از قرآن است. در روایت آمده است كه پرسش‌های خود را بر قرآن عرضه كنید و قرآن را با پرسش‌های خود به نطق و سخن در آورید. بر اساس این فرمایش گروهی از جوانان دبیرستانی، طلبه و دانشجو پرسش‌های خود را به قرآن عرضه كردند و با مراجعه به قرآن و تفاسیر معتبر پاسخ‌های خود را كه از نظرشان پذیرفتنی و قابل قبول بود، تهیه و تدوین كردند. این مجموعه از روانی، آسانی، ملموس بودن پرسش‌ها برخوردار بوده و حاكی از دغدغه‌های فكری و روحی جوانان است.
آقای بانكی درباره روند كار گفت: این جوانان با خواندن آیات، هر پرسشی را كه به ذهنشان می‌آمد، یادداشت كرده و سپس در گروه مطرح و مورد بررسی قرار دادند. آن‌گاه برای به دست آوردن پاسخ به سراغ تفاسیر رفتند و پاسخ‌ها را یادداشت كرده و به گروه ارایه پاسخ‌ها با ارزیابی و تأیید پاسخ‌ها در مجموعه‌ای گردآوری شد.
مسؤول موسسه حدیث راه عشق با اشاره به نتایج كار، بیان داشت: این مجموعه در بیست جلد سیصد صفحه‌ای تنظیم و در حال حاضر بیست جزء از قرآن تمام شده است و امید است در آینده بقیه مجموعه پرسش و پاسخ‌های قرآنی نیز به همین شیوه تهیه شود.