تبیان، دستیار زندگی
ع)  مسلمانان انگلیس با ابراز خشم از ساخت فیلم «داوینسی كد» كه به ساحت حضرت عیسی(ع) توهین كرده است، خواستار منع اكران آن در هفته آینده شدند.  سید سهروردی، رییس انجمن عالی اسلامی انگلیس، در باره این فیلم گفت: ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خشم مسلمانان انگلیس از ساخت فیلم موهن با ساحت حضرت عیسی(ع)


 مسلمانان انگلیس با ابراز خشم از ساخت فیلم «داوینسی كد» كه به ساحت حضرت عیسی(ع) توهین كرده است، خواستار منع اكران آن در هفته آینده شدند.

سید سهروردی، رییس انجمن عالی اسلامی انگلیس، در باره این فیلم گفت: این فیلم موجب خشم و نفرت مسلمانان است چرا كه در اسلام همه پیامبران دارای احترام هستند و كسی حق ندارد به هر نحوی به آنان اهانت كند و تقدس ایشان را زیر سوال ببرد. این بخشی از اعتقاد ما نسبت به پیامبران الهی است.
این فیلم بر اساس رمان دان براون ساخته شده كه در آن به شخصیت حضرت عیسی(ع) اهانت شده است.
كارشناسان سینمایی انگلیس پیش‌بینی كرده‌اند این فیلم به خاطر موضوع موهن و جنجالی مطرح‌شده در آن بسیار پرفروش باشد.
سید سهروردی، از رهبران مسلمان انگلستان، فیلم موهن و ضد دینی «داوینسی كد» را تحریم و اعلام كرد این فیلم دل همه مسلمانان را به درد آورده است. وی توهین به حضرت عیسی(ع) را در این فیلم غیرقابل غیرقابل بخشش دانست و گفت: زبان هر انسان موحدی از بازگو كردن این مطالب موهن درباره یك پیامبر الهی شرم می‌كند.
سهروردی افزود: ما منتظر عكس‌العمل دوستان مسیحی خود هستیم تا با اتحاد و همفكری یكدیگر جلوی این گونه حركات و اهانات را بگیریم.
سهروردی تأكید كرد: اگر امروز در مقابل این حركت زشت نایستیم، این گونه اقدامات هر روز تكرار خواهد شد تا جایی كه دیگر چیزی به عنوان مقدسات و ارزش‌ها باقی نخواهد ماند.
سید سهروردی رییس انجمن عالی اسلامی كانادا است. وی در گذشته به خاطر چاپ مجدد كاریكاتورهای موهن به ساحت پیامبر اعظم(ص) در مطبوعات اروپا از معیارهای غرب در مورد حقوق بشر شكایت كرده بود.
سهروردی همچنین ماه گذشته اولین شماره «نشریه مسلمان آزاد» را منتشر كرد. این نشریه پی‌آمدهای وخیم اهانت به پیامبران الهی را بررسی می‌كند و تلاش دارد به غیرمسلمانان توضیح دهد كه چگونه به ارزش‌های مسلمانان احترام بگذارند.