تبیان، دستیار زندگی
شرکت DJI از اپلیکیشن تازه ای رونمایی کرده است که با آن پهپادهای این شرکت می توانند تصاویر فیلمبرداری خود را مستقیم روی تلویزیون پخش کنند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پخش مستقیم ویدئو از پهپاد

پخش مستقیم ویدئو از پهپاد

شرکت DJI از اپلیکیشن تازه‌ای رونمایی کرده است که با آن پهپادهای این شرکت می‌توانند تصاویر فیلمبرداری خود را مستقیم روی تلویزیون پخش کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به‌ نقل از Engaget، پهپادها و فیلمی که در پرواز تهیه می‌کند، این‌ روزها به بخش جدایی‌ ناپذیر سینما و فعالیت‌های تصویری بدل شده و با پیشرفت کیفیت دوربین‌هایی که روی پهپاد نصب می‌شوند، این مساله که بتوان تصاویر را در زمان فیلمبرداری با کیفیت مناسب روی صفحه دید، چالشی تازه است.

شرکت پهپادسازی DJI اعلام کرده که اپلیکیشن پخش مستقیم پهپادهایش را در تلویزیون‌های سامسونگ و اپل نصب کرده است و برای تلویزیون‌های هوشمند این دو شرکت، نرم‌افزار مذکور در وب‌سایت‌های پشتیبانی نرم‌افزاری موجود خواهد بود.

این نرم‌افزار می‌تواند تصاویر ارسالی را هم‌زمان و با کیفیت 4K پخش کند تا امکان تصمیم و مدیریت تصویر برای فیلمبردار وجود داشته باشد. تنها شرکتی که در این زمینه یارای رقابت با این توانایی را دارد، شرکت GoPro است که به‌ تازگی با مشکلات زیادی سروکار داشته است و احتمال خروجش از بازار وجود دارد.

گوپرو ابتدا یک شرکت تولید دوربین بود که به عرصه تولید پهپاد وارد شد و شرکت DJI یک شرکت تولید پهپاد بود که مدتی‌ است خودش دوربین‌های مورد نیازش را تأمین می‌کند و به‌ فکر تجهیزات و تکنولوژی‌های جانبی این دو نیز هست.

پخش مستقیم از دوربین پهپاد نه‌ تنها در فیلمسازی بلکه در اموری مانند عملیات شناسایی نظمی و عملیات امداد و نجات یا اطفاء حریق نیز کاربرد دارد و می‌تواند همزمان تیم‌های مختلفی در محل‌های مختلف را در جریان اطلاعات تصویری پهپاد قرار دهد. این نرم‌افزار هم‌اکنون برای تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ و اپل روی وب‌سایت آنها موجود است و کاربران تلویزیون‌هایی که دارای سیستم عامل اندروید 5/1 به بالا هستند نیز می‌توانند از این نرم‌افزار استفاده کنند.

مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا

منبع: خبرگزاری آنا

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی