تبیان، دستیار زندگی
یک متخصص فناوری اطلاعات روس، قطب نمایی را روی قفسه سینه خود کار گذاشته است تا همواره بتواند جهت شمال را تشخیص دهد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قطب‌نمایی روی قفسه سینه مرد روس

قطب‌نمایی روی قفسه سینه مرد روس

یک متخصص فناوری اطلاعات روس، قطب‌نمایی را روی قفسه سینه خود کارگذاشته است تا همواره بتواند جهت شمال را تشخیص دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از دیلی‌میل، «دنیل لوکتین» 26 ساله با پرداخت حدود 460 دلار، دستگاهی را روی قفسه سینه‌اش نصب کرده است که هرگاه در جهت شمال جغرافیایی قرار می‌گیرد، شروع به لرزیدن می‌کند.

این فرد که به فناوری علاقه فراوان دارد، اهل شهر «نووسیبریسک» در جنوب مرکزی روسیه است که نسبت به ایده تغییرات الکترونیک وسواس دارد و معتقد است روزی همین فناوری به عنوان حس ششم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لیتکین معتقد است که عمل کاشت این دستگاه، عمل ساده‌ای بود و طی آن، دو میله به همراه دستگاهی که به آن متصل می‌شود، زیر پوست قرار می‌گیرند. این دستگاه باید روزی یک بار برای شارژ مجدد از بدن خارج شود.

قطب‌نمایی روی قفسه سینه مرد روس

او بعد از چند هفته که زخم‌های کاشت دستگاه روی قفسه سینه بهبود یابد از این دستگاه و قطب‌نما استفاده می‌کند.

او می‌گوید: «من این کار را تنها به خاطر ایده‌ای که پشت آن قرار دارد، انجام دادم. من معتقدم که این نکته به مرور زمان تبدیل به یک حس واقعی یا همان حس ششم خواهد شد. من رفته‌رفته ارتعاش و لرزش ایجاد شده در آن را متوجه نمی‌شوم و به جای آن راستای جهت را درک می‌کنم».

قطب‌نمایی روی قفسه سینه مرد روس

این مرد جوان کنجکاو است که بداند بدنش نسبت به این دستگاه جدید چه واکنشی نشان می‌دهد و قصد دارد دستگاه مشابهی را نیز روی بدن همسرش کار بگذارد. او قادر است تنظیمات مدت زمان و شدت لرزه‌های دستگاه را تنظیم کند.

مترجم: ندا اظهری

منبع: خبرگزاری آنا

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی