تبیان، دستیار زندگی
ست   رییس ستاد نمایندگی ولی فقیه در ستاد مشترك سپاه، از ملت ایران به عنوان بزرگ‌ترین حامی نظام اسلامی نام برد.  حجت‌الاسلام ذوالنوری، امروز در گردهمایی سیاسی لشكر 17 علی ابن ابیطالب (ع) گفت: دشمنان ترج...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قدرت نظامی و دفاعی ایران دشمن را به چالش كشانده است


رییس ستاد نمایندگی ولی فقیه در ستاد مشترك سپاه، از ملت ایران به عنوان بزرگ‌ترین حامی نظام اسلامی نام برد.

حجت‌الاسلام ذوالنوری، امروز در گردهمایی سیاسی لشكر 17 علی ابن ابیطالب (ع) گفت: دشمنان ترجیح می‌دهند با ایران به صورت مسالمت‌آمیز رفتار كنند.
وی با اشاره به بالا بودن توانمندی نظامی و دفاعی ایران گفت: قدرت نظامی و دفاعی ایران دشمنان را به چالش كشانده و رزمایش پیامبر اعظم (ص) نمونه بارز آن است.
رییس ستاد نمایندگی ولی فقیه در ستاد مشترك افزود: در هیچ یك از رزمایش‌ها سابقه نداشته است كه ناوهای امریكایی حتی یك مایل جابجا شوند، ولی در رزمایش پیامبر اعظم (ص) ناو هواپیمابر امریكا كه حامل 70 هواپیما و شش هزار و سیصد خدمه و تجهیزات پیشرفته بود، مجبور شد 42 مایل به سمت سواحل غربی فرار كرده و در پشت سكوهای فروزان مستقر شود و این نشانه عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی و ترس و وحشت امریكا از ایران است.
وی با بیان این سخن از حضرت امام خمینی (ره) كه فرمودند «اگر دشمن كاری نمی‌كند نه آن‌كه نمی‌خواهد، بلكه نمی‌تواند»، تصریح كرد: فرمانده معظم كل قوا فرمودند «اگر امریكا كوچك‌ترین اقدامی علیه ما انجام دهد، ما منافع او را در تمام دنیا به خطر می‌اندازیم».
وی با تحلیلی از وقایع پس از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اظهار داشت: پس از جنگ در امور دفاعی خود چند اصل را ترسیم كردیم. تا زمانی كه ما به اصول انقلاب اسلامی پایبندیم، بدون دشمن نخواهیم بود؛ دیگر این‌كه هیچ‌كدام از كشورهای خلیج فارس و منطقه دشمن ما نخواهند بود و توان حمله به ما را ندارند و در صورت حمله قادر به پاسخ‌گویی به آن خواهیم بود؛ دشمن برای نابودی ما ممكن است به هر چیزی دست بزند از جمله حملة نظامی؛ و آخر این‌كه ما باید متناسب با توانمندی دشمن و استراتژی نبرد نامتقارن طبق تعریفی كه خودمان از آن داریم خود را آماده كنیم.
حجت‌الاسلام ذوالنوری بر حق مسلم انرژی هسته‌ای برای ملت ایران تأكید كرد و افزود: هرگونه تحریم اقتصادی ایران به ضرر تحریم كنندگان بوده و در واقع تحریم خودشان را به دنبال خواهد داشت و در صورت تحریم، ما نیز از «ان.پی.تی» خارج خواهیم شد.