تبیان، دستیار زندگی
کتاب «کمک های اولیه برای همه»، به عنوان یکی از به روزترین و کامل ترین منابع در این زمینه است که براساس آخرین استانداردهای جهانی توسط اساتید این فن گردآوری و تألیف شده است و ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : یگانه داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی کتاب، کمک های اولیه برای همه

معرفی کتاب، کمک های اولیه برای همه

کتاب «کمک های اولیه برای همه»، به  عنوان یکی از به روزترین و کامل ترین منابع در این زمینه است که براساس آخرین استانداردهای جهانی توسط اساتید این فن گردآوری و تألیف شده است و مورد حمایت و تأیید سازمان مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور و زیر مجموعه وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشد. کتاب های متعددی در این زمینه منتشر شده است، اما مشخصات خاص این کتاب می تواند به کاربرد مؤثر و آسان کمک های اولیه منجر شود که برخی از آن ها عبارت اند از:

1. این کتاب براساس آخرین استاندارهای روز دنیا به نگارش درآمده است؛ برای مثال بخش احیای قلبی براساس آخرین استانداردهای جهانی سال 2016-2015 تهیه شده است که در حال حاضر بسیاری از کتاب های مرجع نیز از این مطالب بی بهره اند.

2. این کتاب دارای یک روند گام به گام است؛ بدین نحو که در هر موقعیت اورژانس، مرحله به مرحله فرد را برای کمک رسانی به بیمار آماده می کند حتی اگر فرد آشنایی چندانی در این زمینه نداشته باشد؛ فقط امدادگر باید در عین خونسردی، نکات عنوان شده را مرحله به مرحله اجرا کند.

3. این کتاب، تمامی زمینه های موردنیاز برای کمک رسانی در محل کار و خانه را شامل می شود: احیای قلبی در گروه های مختلف سنی، سوختگی ها، خونریزی ها، نحوه پانسمان و بانداژ، شکستگی ها و دررفتگی ها، گزش و گازگرفتگی، اورژانس های تنفسی، سکته و مشکلات قلبی، سکته و ضربه مغزی، آسیب های شکم، قفسه سینه، چشم، سر و نخاع، بیماری های محیطی نظیر گرمازدگی و سرمازدگی و سایر اورژانس های ضروری.

4. متن روان، تصاویر متعدد، چاپ رنگی با کاغذ گلاسه، دسترسی آسان به بیماری ها با استفاده از ایندکس کناری کتاب و صحافی سیمی برای بازکردن کتاب در کنار یک مصدوم، به کاربرد آسان و راحت نکات ضروری در هنگام حادثه کمک شایانی می کند.

تلفن تماس با انتشارات جهت تهیه كتاب: ٦٦٩٥٤٤٥٧ الی ٩

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی