تبیان، دستیار زندگی
اد حجت‌الاسلام صادق گلزاده مسئول روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی نامه دكتر محمود احمدی‌ن‍ژاد به رییس‌جمهور امریكا را ابتكاری ارزنده ارزیابی كرد و اظهار داشت: سالیان متمادی جهان اسلام تحت شعاع دیپلماسی جهان غرب قرار داشت،...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه دكتر احمدی‌نژاد لحن گفتمان جهان غرب را تغییر داد

حجت‌الاسلام صادق گلزاده مسئول روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی نامه دكتر محمود احمدی‌ن‍ژاد به رییس‌جمهور امریكا را ابتكاری ارزنده ارزیابی كرد و اظهار داشت: سالیان متمادی جهان اسلام تحت شعاع دیپلماسی جهان غرب قرار داشت، ولی انقلاب اسلامی معادلات عرصه سیاسی و بین‌الملل را به هم زد و نشان داد كه جهان اسلام هم می‌تواند در روند سیاسی جهان تاثیر داشته باشد.

وی پیام حضرت امام خمینی (ره) خطاب به گورباچف را در آستانه فروپاشی نظام كمونیستی از مصادیق تاثیر‌گذاری جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌الملل ارزیابی كرد و گفت: نامه رییس جمهوری اسلامی ایران جلوه‌ای از تفكر امام خمینی (ره) بود.

مسؤول روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی افزود: در شرایطی كه دیگران گمان می‌كردند ایران برای رسیدن به حق مسلم خود برای دستیابی به انرژی هسته‌ای، دست به دامان غربیان شود، در این نامه عدالت و حقوق بشر جهانی از نمادهای تفكر اسلامی معرفی شد و به آقای بوش توجه داد كه عامل بسیاری از معضلات بشری نظام حاكم امریكاست و اگر امریكا به حق خود قانع شود و به كشورهای دیگر آسیب نزند، دنیا روی آرامش را خواهد دید.

حجت‌الاسلام گلزاده زمان نوشتن این نامه را با توجه به ایجاد موج معنویت‌گرایی در غرب مناسب خواند و گفت: معنویت پیام اسلام و مدافع اصلی حقوق بشر، جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان ساخت: با بررسی اظهار نظرهای رسانه‌های غربی درباره این نامه، رنگ و بوی تحسین از این اقدام به مشام می‌رسد.

مسؤول روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی عدم پاسخگویی آقای بوش به این نامه را نشانه غافلگیری وی دانست و اظهار داشت: اگر پاسخ دادن به این نامه سهل و آسان بود، پاسخگویی به آن نیازی به گذشت زمان طولانی نداشت.

حجت‌الاسلام صادق گلزاده میزان تاثیر گذاری این نامه را فراتر از مرزهای پیش‌بینی شده خواند و گفت‌: این نامه دریچه‌ای تازه را در برابر دید سیاسی جهان غرب نسبت به جهان اسلام گشود و موجب شد تا سران غرب مقداری مسیر انصاف را بپیمایند و حقوق حقه كشورهای جهان را به رسمیت بشناسند. تغییر دیپلماسی و گفتمان جهان غرب گویای این مدعاست.