تبیان، دستیار زندگی
شد   شرایط پذیرش در مدرسه عالی نواب مشهد برای سال تحصیلی 86-85 در رشته های تخصصی ادبیات عرب، فقه و اصول و كلام اعلام شد.   شرایط پذیرش مقطع كارشناسی ارشد مدرسه عالی نواب مشهد برای سال تحصیلی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رایط پذیرش مدرسه عالی نواب مشهد اعلام شد

شرایط پذیرش در مدرسه عالی نواب مشهد برای سال تحصیلی 86-85 در رشته های تخصصی ادبیات عرب، فقه و اصول و كلام اعلام شد.

شرایط پذیرش مقطع كارشناسی ارشد مدرسه عالی نواب مشهد برای سال تحصیلی 86-85 اعلام شد.
حجت‌الاسلام یاربی، مسؤول پذیرش مدرسه عالی نواب مشهد گفت: مدرسه علمیه عالی نواب در راستای اهداف عالی حوزه، مطابق مجوز مركز مدیریت حوزه علمیه خراسان در نظر دارد در سه رشته تخصصی ادبیات عرب، فقه و اصول و كلام اسلامی از بین داوطلبان واجد شرایط برای یك دوره پنج‌ساله در سطح سه (كارشناسی ارشد) به صورت پیوسته پذیرش می‌نماید.
وی درباره اهداف دیگر این مدرسه اظهار داشت: تعمیق بخشیدن مبانی اعتقادی و معارف اسلامی و ایجاد فضای علمی برگرفته از روح اجتهاد و فقاهت در رشته‌های مختلف برای طلاب جوان و مستعد، ایجاد فضای مناسب برای رشد و تربیت متخصص در رشته‌های تخصصی حوزه‌های علمیه و تربیت نیروی انسانی كارآمد برای مراكز آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه از مهم‌ترین اهداف مدرسه عالی نواب مشهد است.
حجت‌الاسلام یاربی نظام آموزشی مدرسه عالی نواب مشهد را چنین عنوان كرد: نظام آموشی مدرسه نواب تلفیقی از نظام حوزوی و غیر حوزوی است و دانش‌پژوهان ضمن گذراندن دروس حوزوی بر اساس برنامه آموزشی مركز مدیریت مشهد، ملزم به گذراندن نظام درسی این مدرسه مطابق با برنامه‌ها و سرفصل‌های رشته مربوطه خواهند بود و هر درسی از دروس نظام آموزشی مدرسه با توجه به سرفصل‌ها و حجم مطالب از 16 تا 32 جلسه درسی تشكیل شده است.
وی شرایط پذیرش را اتمام پایه ششم و حداكثر 25 سال سن عنوان كرد و افزود: به فارغ‌التحصیلان بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانش‌نامه رسمی سطح سه (كارشناسی ارشد) اعطا خواهد شد.
مسؤول پذیرش مدرسه عالی نواب خاطر نشان كرد: آزمون ورودی به صورت اختصاصی در دو مرحله كتبی و شفاهی برگزار می‌شود كه آزمون كتبی در نوزدهم خرداد ماه و مصاحبه در بیست و نهم خرداد ماه بر اساس برنامه زمان‌بندی شده انجام می‌شود.
گفتنی است، علاقه‌مندان برای نام‌نویسی می‌توانند با شماره تلفن‌های 2259559-2214133-0511 تماس حاصل نمایند و یا به نشانی: مشهد ـ خیابان شیرازی ـ حرم مطهر ـ مدرسه عالی نواب مشهد مراجعه كنند.