تبیان، دستیار زندگی
رد   سید مقتدا صدر، روحانى سرشناس عراق، از سخنان مسعود بارزانى، رییس جمهور عراق، درباره حضور اسراییل در این كشور انتقاد كرد و گفت: عراق جایگاه حضور اسراییلی‌ها نیست.  سید مقتدا صدر روز گذشته در پاسخ به ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رژیم‌صهیونیستی در سرزمین مقدس عراق جایگاهى ندارد

سید مقتدا صدر، روحانى سرشناس عراق، از سخنان مسعود بارزانى، رییس جمهور عراق، درباره حضور اسراییل در این كشور انتقاد كرد و گفت: عراق جایگاه حضور اسراییلی‌ها نیست.

سید مقتدا صدر روز گذشته در پاسخ به اعتراض برخى نمایندگان مجلس عراق به سخنان رییس جمهور این كشور، گفت:ارتباط با رژیم صهیونیستی به هر شكل و با هر توجیهی گناه بزرگی است. بر اساس قرآن و سنت صهیونیست‌ها دشمن ما هستند.
صدر با اشاره به سخنان مسعود بازرانى، رییس جمهور عراق، گفت: حضور اسراییل در عراق، به ملت، حتى كردها زیان مى‌رساند و رییس جمهور باید از ملت عراق پوزش بخواهد.
وى افزود: اگر اسراییل در كشورهاى عربى حضور دارد، نمی‌تواند دلیل حضور در عراق شود و كنسولگرى باز كند.
صدر ادامه داد: دولت جدید و مجلس باید با حضور اسراییل در عراق به شدت برخورد كنند.
شایان ذكر است، روز گذشته مسعود بازرانى، رییس جمهور عراق، كه از كویت دیدار مى‌كند، گفت: برقراری ارتباط با اسراییل گناه نیست و اگر دولت عراق اجازه دهد، اسراییل در بغداد سفارتخانه و در كردستان كنسولگرى باز مى‌كند.
گفته مى‌شود، كردها از مدت‌ها پیش با اسراییل ارتباط داشته‌اند و پس از سقوط نظام صدام حسین، بر ایجاد ارتباط رسمى میان عراق و اسراییل تأكید مى‌كردند.