تبیان، دستیار زندگی
ست  معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم، نامه دکتر احمدی‌نژاد خطاب به رییس جمهور امریکا را اتمام حجتی برای افکار عمومی جهان و گشودن باب جدیدی از گفتمان در عرصه سیاست بین‌الملل خواند. حجت‌الاسلام نبوی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه دکتر احمدی‌نژاد اتمام حجتی برای افکار عمومی جهان است

معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم، نامه دکتر احمدی‌نژاد خطاب به رییس جمهور امریکا را اتمام حجتی برای افکار عمومی جهان و گشودن باب جدیدی از گفتمان در عرصه سیاست بین‌الملل خواند.

حجت‌الاسلام نبوی  اظهار داشت: نامه دکتر احمدی‌نژاد حاوی نکات اخلاقی و دینی است که در بین سردمداران سیاسی اروپا به ویژه در این زمان کمتر رعایت می‌شود.
حجت‌الاسلام نبوی این نامه را موجب هوشیاری افکار عمومی مسلمانان و مسیحیان جهان ارزیابی کرد و افزود: دکتر احمدی‌نژاد با نوشتن این نامه مسلمانان و مسیحیان متعصب را به منطق و اعتدال راهنمایی كرد و اگر باب این نوع ادبیات در درازمدت باز شود، بسیاری از جنگ‌ها و خونریزی‌ها را به صلح و آرامش تبدیل می‌کند.
وی این نامه را مصداق آیه «‌ادع الی سبیل ربک بالحکمه و الموعظه الحسنه» خواند و گفت: حکمت به معنای سخن مستدل و موعظه حسنه به معنای نصیحت از روی دلسوزی است که با لحن زیبا در مخاطب اثر می‌گذارد.
معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم افزود: این نامه اگرچه خطاب بوش نوشته شده است؛ اما بسیاری از سردمداران سیاسی جهان را به چالش می‌کشاند.
حجت‌الاسلام نبوی نامه رییس جمهور اسلامی ایران را اتمام حجتی برای افکار جهانی قلمداد کرد که مردم جهان را متوجه برخی نکته‌ها و سؤالات می‌کند.
وی با اشاره به برخی از تلاش‌ها مبنی بر غیرمنطقی جلوه دادن حرکات مسلمانان و عملکرد وحشیانه وهابی‌ها، خاطرنشان ساخت: دکتر احمدی‌نژاد با نوشتن این نامه به جهان نشان داد که اسلام به منطق و ارزش‌های انسانی ارج می‌نهد.
معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم پرسش‌های مطرح شده در نامه را دغدغه اروپاییان و امریکاییان خواند و افزود: این پرسش‌ها با دسته‌بندی دقیق توانسته است فضای جهانی را به تفکر عمیق در مورد این سؤالات وادار کند.
حجت‌الاسلام نبوی ضرورت احترام به حضرت مسیح (ع) به عنوان نقطه مشترک اسلام و مسیحیت را از نکات مثبت نامه برشمرد و گفت: توجه دادن سردمداران غرب، که داعیه مسیحیت دارند، به زیر پا گذاشتن مهم‌ترین آموزه حضرت عیسی (ع) که همان محبت و مهربانی است و انجام فجایع بزرگ بشری، در این نامه از اهمیت برخوردار است.
وی به فرازهایی از نامه دکتر احمدی‌نژاد در مورد نامشروعیت کشور اسراییل اشاره کرد و گفت: دولت امریکا به جای پاسخ گفتن به این پرسش‌ها با ادبیات خشن و غیرمنطقی به کشورهای منتقد هجمه می‌آورد.
معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم به چالش کشیدن سیاست دولت آمریکا در سلب آرامش سیاسی مردم کشور خود و حکومت بر آنان بر مبنای ایجاد اضطراب، از نکات قابل تامل در این نامه خواند و گفت: بزرگترین عاملی که امنیت جهانی را تهدید می‌كند، دولت امریکاست.