تبیان، دستیار زندگی
زه   زمینه گسترش كمی و كیفی برگزاری كرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه‌های علمیه فراهم می‌شود.   بیستمین جلسه هیأت حمایت از كرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره، امروز به ریاست رییس فرهنگستان علوم جم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت های جدید از كرسی‌های نظریه‌پردازی حوزه

زمینه گسترش كمی و كیفی برگزاری كرسی‌های نظریه‌پردازی در حوزه‌های علمیه فراهم می‌شود.

بیستمین جلسه هیأت حمایت از كرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره، امروز به ریاست رییس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و با حضور رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، معاون وزیر علوم، تحقیقات و فن‌آوری، ریاست دانشگاه آزاد، ریاست جهاد دانشگاهی، نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نماینده فرهنگستان هنر، رییس مؤسسه پژوهشی حكمت و فلسفه ایران، رییس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، رییس دانشگاه باقرالعلوم (ع) و آقایان: رحیم‌پور و دكتر كی‌نژاد و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.
در این جلسه ضمن بررسی گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره اقدامات آن وزارتخانه درباره نهادینه كردن كرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در ساختار دانشگاه‌ها و مراكز پژوهشی كشور و تقدیر از مجموعه اقدامات مؤثر معاون محترم فرهنگی وزیر علوم در این زمینه، طرح دبیر‌خانه هیأت حمایت از كرسی‌ها در موضوع راهكارهای رفع موانع موجود در حوزه‌های علمیه در مسیر گسترش كرسی‌های علمی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و قرار شد با توجه به اقتضائات خاص حوزه در زمینه برگزاری كرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره، متممی برای آیین‌نامه برگزاری كرسی‌های علمی در حوزه‌های علمیه منظور گردد.
شایان ذكر است، در این متمم اجازه تغییر در شیوه برگزاری كرسی‌ها در حوزه‌های علمیه با هماهنگی هیأت حمایت از كرسی‌ها و نیز انواع جدیدی از حمایت‌ها به فراخورشان و نیاز حوزه‌ها پیش‌بینی خواهد شد.
همچنین در این جلسه با پیشنهاد اعضای كمیته داوران دانشكده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران درباره كرسی نوآوری با عنوان طبقه‌بندی جدید علوم موافقت شد.