تبیان، دستیار زندگی
رد نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز بر تجهیز مساجد مناطق حاشیه‌نشین این شهر به وسایل سرمایشی و گرمایشی مناسب در فصول مختلف سال تاكید كرد. آیت‌الله  موسوی جزایری" یكشنبه در هشتمین جلسه ستاد ساماندهی منا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام جمعه اهواز بر تجهیز مساجد مناطق حاشیه‌نشین تاكید كرد

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز بر تجهیز مساجد مناطق حاشیه‌نشین این شهر به وسایل سرمایشی و گرمایشی مناسب در فصول مختلف سال تاكید كرد.

آیت‌الله  موسوی جزایری" یكشنبه در هشتمین جلسه ستاد ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین در بیت وی با تاكید بر ضرورت انجام كارهای فرهنگی در این مناطق ،توسعه اقدام‌های كمیته امداد امام خمینی(ره) را ضروری خواند.

وی از ایجاد و توسعه سه مركز حوزه علمیه جدید در منطقه حاشیه‌نشین كوی علوی(شیلنگ آباد)اهواز خبر داد واظهار داشت:این سه مركز شامل حوزه علمیه سفیران هدایت برای برداران و مكتب الزهرا و مركز پاره وقت برای خواهران است.

استاندار خوزستان نیز در این نشست بر تبدیل شدن روستای حاشیه‌نشین عین دو اهواز به ناحیه تاكید و اضافه كرد: این منطقه با ‪ ۲۰‬هزار نفر جمعیت قابلیت تبدیل شدن به ناحیه را دارد.

"امیر حیات مقدم " افزود: حداكثر تا یك ماه فرصت برای ارایه آخرین نظرات شورای اسلامی روستا برای این منظور در نظر گرفته شده است.

دراین جلسه مقرر شد اعتبار مورد نیاز برای تكمیل شبكه‌های فاضلاب و آسفالت منطقه حاشیه‌نشین ملاشیه با تامین ‪ ۵۰‬درصد اعتبار از سوی شهرداری و آبفا و بقیه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تامین شود.

در این نشست همچنین مقرر شد از محل ‪ ۵۵۰‬میلیون دلار تخصیص دولت در طرح ضربتی توسعه خوزستان اعتبار مورد نیاز توسعه شبكه فاضلاب و آسفالت منطقه ملاشیه نیز تامین شود.

همچنین در این نشست درباره تامین اعتبار آسفالت مسیر پل پنجم اهواز كه توسط شهرداری در دست انجام است مقرر شد نام یك شهید بر آن گذارده شود.

احداث دو مركز فنی و حرفه‌ای و شروع عملیات اجرایی كارخانه تولید میدل باس (خودرو جمعی متوسط) در منطقه شیلنگ آباد دو مصوبه دیگر این جلسه بود.

همچنین در جلسه شورای فرهنگی خوزستان كه امروز در همین محل برگزار شد امام جمعه اهواز بر احیای نماز جماعت صبح در ادارات و مساجد شهرهای استان تاكید كرد.

در این نشست حجت‌الاسلام "عباس بسی خاسته"، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز با ارایه تازه‌ترین مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تعیین اعضای شورا در استانها درباره عمده اقدامهای این شورا در خوزستان توضیحاتی ارایه كرد.