تبیان، دستیار زندگی
ود كنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه"عبدالحسین شرف‌الدین" همزمان با پنجاهمین سالگرد ارتحال این عالم ربانی ازسوی دفترتبلیغات اسلامی قم دربیروت برگزار می‌شود. رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در شرایطی كه جهان اس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كنگره بین‌المللی "علامه شرف‌الدین" در لبنان برگزار می‌شود

كنگره بین‌المللی بزرگداشت علامه"عبدالحسین شرف‌الدین" همزمان با پنجاهمین سالگرد ارتحال این عالم ربانی ازسوی دفترتبلیغات اسلامی قم دربیروت برگزار می‌شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در شرایطی كه جهان اسلام با مشكلات گوناگونی چون حضور اسرائیل و آمریكا روبرو است و ازسویی لبنان نیز روزگار سختی را در دامنه تفرقه‌های بین گروههای مختلف پشت سر می‌گذارد برگزاری چنین كنگره‌ای از اهمیت به سزایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام و المسلمین"حسن ربانی "  با اشاره به اینكه این كنگره در ‪ ۲۷‬و ‪ ۲۸‬آذر ماه سالجاری برگزار خواهد شد، افزود: برگزاری بزرگداشت این عالم به زمان، با گردآوری گروههای مختلف در كنگره، بر وحدت بین مسلمانان تاثیر گذار خواهد بود.

وی اظهار داشت: كنگره پیرامون شخصیتی است كه در مبارزه با استعمار، از منطق گفت و گو حتی با عقاید مخالف و دیگر مذاهب بهره گرفت و محوری برای وحدت بین مردم لبنان در دوران استعمار فرانسه براین كشور شد.

وی ایجاد چنین كنگره‌ای را با محوریت شخصیت علامه شرف‌الدین بر استحكام پیوند گروهها و مذاهب گوناگون در لبنان موثر دانست.

وی اضافه كرد: علامه شرف‌الدین برای رسیدن به وحدت مسلمانان و بازگشت عزت بین آنان به مكاتبه با رهبران مذاهب اسلام و حتی گفت و گو با مسیحیت پرداخت كه امروز روش وی الگوی مناسبی برای تقویت وحدت در جهان اسلام است.

ربانی ادامه داد: دفتر تبلیغات اسلامی قم محصول تلاش خود در كنگره سال ‪۸۳‬ با موضوع بزرگداشت علامه شرف‌الدین را به همراه كوشش شش ساله این مركز در خصوص شناساندن آثار وی به جهان اسلام با عنوان "موسوعه علامه شرف‌الدین " در كنگره لبنان ارایه خواهد كرد.

وی افزود: این موسوعه شامل مقالات، عكس ها، مكاتبات علامه بارهبران مذهبی و مكاتبان رهبران با وی است كه به دلیل بی‌توجهی‌ها در حال نابودی بود.

وی برپایی نمایشگاه و تهیه مجموع ‪۲۲۸‬مقاله هر دو كنگره ایران و لبنان را در دو مجلد فارسی و دو مجلد عربی از دیگر اقدامات در راستای شناساندن علامه شرف‌الدین دانست.

ربانی مقالات درنظر گرفته شده برای ارایه دراین كنگره را ‪ ۴۰‬مقاله شامل ‪ ۲۰‬مقاله از سوی ایرانیان و ‪ ۲۰‬مقاله از سوی كشورهای مسلمان ذكر كرد.

این كنگره با پیام دو رییس جمهوری ایران و لبنان آغاز می‌شود و شركت كنندگانی نیز از سوی دفتر مقام معظم رهبری و ‪ ۱۵‬كشور جهان حضور دارند.