تبیان، دستیار زندگی
ست مراسم تجلیل از فارغ‌التحصیلان برگزیده‌ی مقاطع كارشناسی و كارشناسی ارشد دانشگاه باقر العلوم (ع) با حضور حوزویان و دانشگاهیان برگزار شد.   در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین پارسانیا، با اشاره به جایگاه و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وظیفه ما ارائه معنایی از روشنفكری سازگار با وحی است

مراسم تجلیل از فارغ‌التحصیلان برگزیده‌ی مقاطع كارشناسی و كارشناسی ارشد دانشگاه باقر العلوم (ع) با حضور حوزویان و دانشگاهیان برگزار شد.

  در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین پارسانیا، با اشاره به جایگاه و رسالت دانشگاه باقر العلوم (ع)، گفت: هدف این مجموعه‌ی آموزشی رفع نیاز حوزه و دانشگاه در ابعاد معرفتی و وجود دو سیستم آموزشی حوزه و دانشگاه فرصتی برای رسیدن به این اهداف است.

وی، گفت: همواره ساختارها، مقررات و قوانین برای اهدافی شكل می‌گیرند، اما در بسیاری از موارد این ساختارها وقتی نهادینه می‌شود مانع اهداف می‌شوند و مدیریت كلان باید قدرت تغییر را برای رسیدن به اهداف مجموعه‌ی تحت نظر خود داشته باشد، لذا این سیستم آمده است تا نوآوری كند و راه جدید را برای نظام آموزشی ارائه دهد.

رییس دانشگاه باقر العلوم (ع)، با تبیین مقاطع مختلف مكاتب روشنفكری بشری، اظهار داشت: وظیفه ما در این دانشگاه ارائه معنایی از روشنفكری است كه با وحی سازگار باشد.

در ادامه‌ی این مراسم از برگزیدگان مقاطع مختلف در رشته‌های فلسفه، كلام اسلامی، تاریخ، علوم سیاسی و علوم اجتماعی با اهدای جوایزی قدردانی شد.