تبیان، دستیار زندگی
ود  تجمیع فعالیت های هنگی و پاسخگویی به مسائل دینی سبب خواهد شد تا بیش ترین استفاده را از سرمایه های محدود داشته باشیم.  حجت الاسلام و المسلمین حسین دیبا حركت های صورت گرفته درحوزه پاسخگویی به م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

‌فعالیت های فرهنگی و پاسخگویی به مسائل دینی باید تجمیع شود

تجمیع فعالیت های هنگی و پاسخگویی به مسائل دینی سبب خواهد شد تا بیش ترین استفاده را از سرمایه های محدود داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسین دیبا حركت های صورت گرفته درحوزه پاسخگویی به مسائل دینی در سال های 83 و 84 را مثبت خواند و افزود: گام های بلندی برای پشتیبانی و ساماندهی فعالیت های پاسخگویی و بهینه سازی این فعالیت ها طی دو سال اخیر صورت گرفته است.

وی با اشاره به وجود حدود پنجاه مركز پاسخگویی به شبهات و مسائل دینی ادامه داد:‌ساماندهی مجموعه این مركز نمونه خوبی برای فعالیت های فرهنگی در حوزه دینی است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: یكی از مشكلات فرهنگی كشور نبود هماهنگی میان مراكز فرهنگ است به طوریكه پس از گذشت 27 سال از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد نابسامانی در فرهنگ كشور هستیم.

وی از راه اندازی مركز پاسخگویی تلفنی به شبهات دینی با شماره تلفن سه و یا چهار رقمی در سراسر كشور طی ماه های آتی خبر داد.

حجت الاسلام دیبا با اشاره به پاسخگویی به مسائل دینی كشور به اقشار مختلف جامعه اظهار داشت:متاسفانه ارتباط علمی مناسبی بین این مراكز وجود ندارد.

وی افزود: شناسایی مراكز پاسخگویی، ارسال 27 لوح فشرده پاسخ به سوالات و لوح فشرده ضاله حاوی چهار هزار كتاب و مقاله ضاله،‌برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، انتشار نشریه آینه اندیشه به صورت محدود با هدف اطلاع رسانی به شبهات روز و شبهه شناسی در عرصه های فرهنگ و حوزه زمان و مهدویت از جمله مهم ترین فعالیت های ستاد بوده است.

وی از برگزاری نمایشگاه فعالیت های مراكز پاسخگویی به شبهات دینی در نیمه دوم خرداد ماه سال جاری در مدرسه عالی دارالشفاء خبر داد.