تبیان، دستیار زندگی
ست جمعی از طلاب مدرسه‌ی علمیه‌ی معصومیه قم، خواهران طلبه، دانشجویان ورامین، دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی با آیت‌الله جوادی آملی دیدار كردند.   آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار با اشاره به لزوم خودسازی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تضارب آرا زمینه‌ی رشد و تكامل است

جمعی از طلاب مدرسه‌ی علمیه‌ی معصومیه قم، خواهران طلبه، دانشجویان ورامین، دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی با آیت‌الله جوادی آملی دیدار كردند.

  آیت‌الله جوادی آملی در این دیدار با اشاره به لزوم خودسازی و انقلاب معنوی در بعد باطنی بیان داشت: ما به عنوان انسان، موجود بی‌سرمایه‌ای خلق نشده‌ایم. بسیاری از سرمایه‌ها و علوم را خداوند در درون انسان‌ها به ودیعه نهاده است و همگان را موظف كرده تا معادن و ذخایر باطنی خود را كشف كنند و در حقیقت آن دلی كه برای پذیرش معارف الهی آماده‌تر باشد، بهترین دل است.

وی، با اشاره به استعداد بالای پذیرش معارف توسط انسان‌ها، گفت: هر عالمی كه بخواهد علمش افزایش یابد چاره‌ای جز نقد و بررسی افكار او و پرسش و پاسخ نسبت به معلومات او وجود ندارد و در حقیقت با تضارب آرا زمینه‌ی بهره‌مندی از آرای دیگران و ارایه‌ی آرای خود به دیگران جهت تكامل فردی و اجتماعی وجود دارد، زمانی انسان می‌تواند از علوم بهره ببرد كه علم او محققانه به دست آمده باشد.

آیت‌الله جوادی آملی، با تاكید بر لزوم شناسایی معیارهای تشخیص حق از باطل گفت: كسی كه به خدا ایمان بیاورد خداوند قلب او را هدایت خواهد كرد و به واسطه‌ی تقوی، قلب او از معارف لبریز خواهد شد و اگر كسی حقیقت گناه را بشناسد و بداند كه گناه واقعا سم است، هیچ‌گاه مرتكب آن نخواهد شد.