تبیان، دستیار زندگی
شد   حجت الاسلام والمسلمین علی خراسانی گفت: پرسمان قرآنی معاد با تلاش محققان مركز فرهنگ و معارف قرآن تهیه و در 280 صفحه چاپ و منتشر شده است.  مسئول مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسمان قرآنی معاد در پنج بخش چاپ و منتشر شد

حجت الاسلام والمسلمین علی خراسانی گفت: پرسمان قرآنی معاد با تلاش محققان مركز فرهنگ و معارف قرآن تهیه و در 280 صفحه چاپ و منتشر شده است.

مسئول مرکز فرهنگ و معارف قرآن با اشاره به ویژگی‌های این اثر بیان داشت: مجوعه پرسمان قرآنی معاد ، پاسخ به پرسش‌هایی است كه در این موضوع به مركز فرهنگ و معارف قرآن رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی خراسانی افزود: اختلاف سطح عملی، تفاوت‌های سنی و تنوع فرهنگی پرسشگران، محققان را ملزم ساخت تا پاسخ‌ها را با توجه به ویژگی‌های پرسشگر، پاسخ را فهم پذیر سازند و و زمانی دیگر با بیان علمی و تخصصی، بلاغت و مطلوبیت پاسخ ها را فراهم آورند كه شیوایی ، اتقان، سادگی ، اختصار، استناد و نیز ارجاع پرسشگر به نوشته‌های قابل فهم و در دسترس از ویژگی‌های این مجموعه است.

وی با اشاره به فصول پرسمان قرآنی معاد گفت: این مجموعه در پنج بخش تنظیم شده است كه عبارتند از فصل اول،كلیات شامل چیستی معاد، آثار تربیت و اعتقادی به آن ، امكان ، ضررت و دلایل و شبهات آن، فصل دوم مرگ كه شامل مباحثی درباه چیستی مرگ، احتضار و قبض روح و عوامل كوتاهی و بلندی عمراست.فصل سوم برزخ شامل چیستی و و هستی آن رخدادهای برزخ و بهشت و جهنم برزخی، فصل چهارم قیامت شامل اسامی ، مقدمات و نشانه های قیامت رخدادها و شفاعت و فصل پنجم بهشت و جهنم و مباحث پیرامون آن.

حجت الاسلام و المسلمین خراسانی درباره طرح‌ها و فعالیت‌های آتی مركز گفت: برای ساماندهی بهتر و افزایش كیفیت تولیدات قرآنی مركز با عنایات ریاست دفتر و دیگر مسئولان و توجه ویژه به حوزه قرآن پژوهی ،در ساختار جدید مركز 9 گروه پژوهشی به تصویب رسیده است . این گروه ها عبارتند از گروه‌های ترجمه و تفسیر ، قرآن و علوم روز، دایرةالمعارف ها، تفسیر موضوعی، قرآن و رسانه‌ها و فرهنگ عمومی ، پاسخ به پرسش‌ها و شبهات، علوم قرآن، فرهنگ و معاجم قرآنی و نیز گروه ماخذشناسی و طبقه بندی علوم و معارف قرآن ساماندهی شده است و در هر گروه طرح های مهم و بزرگی در حال اجرا است. این اقدام در راستای تقویت بزرگ ترین مركز قرآْن پژوهشی در ایران و حوزه علمیه قم است.

گفتنی است از زمان تاسیس مركز فرهنگ و معارف قرآن بیش از 70 طرح بزرگ پژوهشی اجرا و آثاری چون تفسیر راهنما، فرهنگ موضوعی تفاسیر، دایره المعارف قرآن و فرهنگ قرآن چاپ و منتشر شده است و در بخش پاسخ به پرسش های قرآنی از سال 1377 به بیش از 48 هزار پرسش قرآنی اقشار مختلف پاسخ داده شده است.