تبیان، دستیار زندگی
هد برخی اساتید حوزه و دانشگاه در قم ضمن اعلام حمایت از نامه "محمود احمدی نژاد" به بوش خواهان پاسخ منطقی وی به این نامه شدند. این افراد خاطرنشان كردند : این نامه گر چه توسط شخص رییس جمهوری نوشته شده است ولی حرفهای ملت ای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جرج بوش به نامه رییس جمهوری پاسخ دهد

برخی اساتید حوزه و دانشگاه در قم ضمن اعلام حمایت از نامه "محمود احمدی نژاد" به بوش خواهان پاسخ منطقی وی به این نامه شدند.

این افراد خاطرنشان كردند :
این نامه گر چه توسط شخص رییس جمهوری نوشته شده است ولی حرفهای ملت ایران می‌باشد.

یك استاد حوزه و دانشگاه قم در این زمینه، گفت: نامه در موقعیت مناسبی نگاشته شده و به همین خاطر عزت ملت ایران را در میان دیگر ملتها افزایش داد.

حجت‌الاسلام "عیسی ستاری" افزود: نامه در بردارنده پیام‌های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، مذهبی واعتقادی برای نه تنها مردم آمریكا بلكه مردم جهان است.

وی در ادامه گفت : رییس جمهوری آمریكا برای پاسخ به‌این نامه پر محتوی نباید لحظه‌ای درنگ كند.

ستاری گفت: برای نخستین بار است كه رییس جمهوری یكی از كشورهای جهان سوم با این اقتدار نامه‌ای به ابر قدرت جهان می‌نویسد وبی شك این نامه در آینده تاثیر خود را خواهد داشت .

وی تصریح كرد: حضرت عیسی مسیح (ع) پیروان خود را از هر گونه شكنجه و ویرانگری مبرا ساخت اما بوش باید پاسخگوی اعمال ننگین خود باشد.

یكی دیگر از اساتید حوزه علمیه قم گفت: به عنوان كسی كه سالها در خارج از كشور فعالیت كرده اعلام می‌كنم كه ارزش نامه احمدی نژاد فوق‌العاده است.

حجت‌الاسلام "محمد صالح كمیلی" افزود: این نامه به لحاظ موقعیت زمانی خاص تاثیر مهمی در معادلات بین‌المللی ایفا خواهد كرد.

وی كه ‪ ۱۰‬سال است از اعضای شورای مركزی حوزه نجف می‌باشد، گفت : جورج بوش باید نه تنها به احمدی نژاد بلكه به افكار عمومی جهان پاسخ دهد.

یكی دیگر از اساتید حوزه و دانشگاه قم گفت : نامه رییس جمهوری به‌عالی ترین مقام كاخ سفید می‌تواند حكومت بوش را تا آستانه سقوط نزدیك كند.

حجت‌الاسلام "منصور مبصری" افزود: اگر بوش به نامه پاسخ دهد، نشانه تعظیم او در برابر عدالت و حقانیت ما است واگر پاسخ ندهد از سوی افكار عمومی جهان تحت فشار قرار می‌گیرد.

وی تصریح كرد: امروز همه آزادی خواهان جهان از جورج بوش پاسخ به سووالات احمدی نژاد را خواستارند.

وی گفت: سووالات كنونی احمدی نژاد سالها ذهن بسیاری از سیاستمداران دنیا را به خود مشغول كرد ولی جسارت مطرح كردن آنها را نداشتند.

این استاد دانشگاه گفت: بوش امروز در برابر دادگاه عدل ملتها قرارگرفته است كه باید مخاطبان خود را به خوبی قانع نماید.

یكی دیگر ازاساتیددانشگاهی در قم ، نامه احمدی نژاد را یك شاهكار بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست.

حجت‌الاسلام "محسن موسوی فهیمی" افزود: ایران در دوران تاریخ معاصر نتیجه درخشان چنین نامه‌هایی را به خوبی لمس نموده‌است.

وی به نامه تاریخی حضرت امام (ره) به رهبر شوروی سابق اشاره كرد و گفت:
جهان از نتیجه آن نامه و پیش بینی‌های منطقی حضرت امام (ره) شگفت زده شد.

موسوی فهیمی خاطرنشان كرد:احمدی نژاد دراین نامه‌ثابت كرده‌است كه‌ماموریت انقلاب اسلامی ایران تنها در درون مرزها نیست، بلكه مسوولیت فراملی نیز بر دوش دارد.