تبیان، دستیار زندگی
رئیس مركز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات گفت: براساس تصمیم كمیته برنامه ریزی استان ها ،اجرای طرح 6 ساعت تدریس مدیران و معاونین مدارس همانند سال های قبل ادامه دارد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استمرار طرح 6 ساعت تدریس مدیران و معاونان مدارس

استمرار طرح 6 ساعت تدریس مدیران و معاونان مدارس

رئیس مركز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات گفت: بر اساس تصمیم كمیته برنامه ریزی استان ها، اجرای طرح 6 ساعت تدریس مدیران و معاونین مدارس همانند سال های قبل ادامه دارد.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، اسفندیار چهاربند با اشاره به موضوع 6 ساعت تدریس مدیران و معاونین مدارس، اظهار كرد: طی 4 سال اخیر شیوه نامه ای به استان ها، با هدف استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی موجود و سازمان دهی سایر عوامل آموزشی، تحت عنوان سامان دهی نیروی انسانی و توسعه سنواتی ابلاغ شده است.

وی افزود: باید همواره تلاش كنیم نیاز آموزش و پرورش به نیروی انسانی مدیریت شود تا از امكانات موجود، حداكثر بهره برداری حاصل گردد.

چهاربند تفویض اختیار به استان ها برای استفاده از ظرفیت مدیران و معاونین در امر تدریس را یكی از راهكارهای ارائه شده دانست و تصریح كرد: با ارائه این راهكار، بخشی از نیاز نیروی انسانی تأمین می شود، هم چنین مهارت ها و شایستگی های آموزشی و تدریس مدیران و معاونین، تقویت و به روز می شود و علاوه برآن، مدیران و معاونین با تعامل بهتر با معلمان به درك بهتری از شرایط كلاس درس و روش های نوین تدریس و فرآیند یادگیری – یاددهی بهره مند می شوند.

رئیس مركز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات، تدریس 6 ساعته مدیران و معاونین، در 4 سال اخیر را از اختیارات كمیته برنامه ریزی استان عنوان و خاطر نشان كرد: در راستای سیاست های جدید وزارت آموزش و پرورش و براساس بخش نامه تفویض اختیار امور مالی و سرمایه انسانی كه اخیراً به استان ها ابلاغ شده است، مبنی بر تفویض اختیار به استان ها؛ در سال تحصیلی 97-96 در پیوست 2 آن موضوع 6 ساعت تدریس مدیران و معاونین هم چون سال های قبل به استان ها تفویض شده است و طبق بند 6 بخشنامه، تصمیم گیری درخصوص تدریس مدیران و معاونین بر عهده كمیته برنامه ریزی استان است.

وی افزود: استان ها حسب دستور كمیته برنامه ریزی خود كه براساس وضعیت نیروی انسانی هر استان تصمیم گیری می كنند درخصوص  ادامه یا توقف این رویه اقدام خواهند كرد.

چهاربند گفت: موضوع تدریس 6 ساعته مدیران و معاونین مانند سال های قبل اعمال می شود و هیچ گونه تغییری نكرده است؛ بنابراین استان ها براساس اقتضائات وشرایط نیروی انسانی هر منطقه تصمیم گیری می كنند.

رئیس مركز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات اظهاركرد: هر چند امتیاز مشخصی برای مدیران و معاونینی كه تدریس  می كنند در مقایسه با مدیران و معاونینی كه تدریس نمی ‌كنند تاكنون وجود نداشته، اما به منظور ایجاد انگیزه، طرحی را در دست بررسی داریم كه براساس آن در موضوعاتی مانند رتبه بندی، ارزیابی عملكرد و سایر فعالیت ها، امتیازاتی برای مدیران و معاونین تدریس كننده درنظرگرفته شده است.

وی با اشاره به حجم بازنشستگی ها در سال های پیش رو تصریح كرد: اجرای طرح تدریس اجباری مدیران و معاونین در مقطع ابتدایی از ضرورت بیشتری برخوردار است، زیرا تقلیل  4 ساعت موظفی آموزگاران دارای سابقه بالای 20 سال که تعدادقابل توجهی را شامل می شود و كمبود نیروی انسانی، اجرای این طرح را بیش از پیش ضروری ساخته است.

مرکز یادگیری سایت تبیان، تنظیم: زینب شاه مرادی