تبیان، دستیار زندگی
رد موسسه پژوهشی ، تخصصی امام محمد باقر (ع) حوزه علمیه قم که تحت نظارت و اشراف حضرت  آیت الله العظمی  شبیری زنجانی اداره می شود ، از طلاب فارغ التحصیل پایه ششم در پایه های تخصصی فقه و اصول دانش پژوه می پذیرد. ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موسسه پژوهشی ، تخصصی امام محمد باقر (ع) حوزه علمیه قم دانش پژوه می پذیرد

موسسه پژوهشی ، تخصصی امام محمد باقر (ع) حوزه علمیه قم که تحت نظارت و اشراف حضرت  آیت الله العظمی  شبیری زنجانی اداره می شود ، از طلاب فارغ التحصیل پایه ششم در پایه های تخصصی فقه و اصول دانش پژوه می پذیرد.

به گزارش مهر مدیر مدرسه فقهی امام محمد باقر (ع)  با تاکید بر دامنه فقه در عصر حاضر گفت: امروز بشترین نیاز در مباحث گوناگون مانند جهانی سازی ، بیمه، انرژی هسته ای و سایر مباحث روز بر عهده فقه قرار گرفته است و این علم با تکیه با مبانی قرآنی و روایی باید بتواند پاسخگوی این مباحث باشد.

حجت الاسلام " سید محمد رضا رهنمایی" افزود: برخی از مراجع معاصر نیز برای طلاب مستعد، کسب مقام اجتهاد را یک واجب عینی دانسته اند و این موضوع اهمیت کار تخصصی در زمینه این علم را به خوبی آشکار می سازد. این حوزه علمیه نیز برای تقویت توان فقهی طلاب دوره تخصصی فقه واصول را برگزار می کند.

وی گفت: در این مدرسه پایه 7 تا 10 برنامه مصوب مرکز مدیریت حوزه علمیه با تاکید بر آموزش تخصصی فقه و اصول همراه با کلاس راهنمای هر درس، روش تحقیق و تقریر و آشنایی تفصیلی با نرم افزارهای فقهی، حدیثی و اصولی برگزار می شود.

رهنمایی اضافه کرد: فارغ التحصیلان پایه ششم حوزه علمیه با حداقل معدل 16 در فقه و اصول به شرط موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه علمی می توانند دراین دوره ها شرکت کنند، منابع امتحانی این دوره فقه لمعه با ضریب 4، اصول فقه با ضریب 3 و ادبیات عرب با ضریب دو است.

مدیر مدرسه فقهی امام محمد باقر (ع) افزود: ثبت نام این دوره تا 3 تیر ماه ادامه دارد. نتایج 11 تیر ماه اعلام و مصاحبه علمی از 17 تا 27 تیر ماه برگزار می شود.