تبیان، دستیار زندگی
حصول 189 میلیون دلار توسط وزارت دارایی افغانستان از سوی بانک جهانی برای مبارزه با فساد و ایجاد اصلاحات در 5 بخش کلیدی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بانک جهانی 189 میلیون دلار بسته تشویقی به افغانستان اعطا کرد

سخنگوی وزارت دارایی افغانستان گفت: این وزارت در ازای مبارزه با فساد و ایجاد اصلاحات در 5 بخش کلیدی، از طریق صندوق وجهی بازسازی افغانستان ۱۸۹ میلیون دلار را ازسوی بانک جهانی حصول کرده است.

بانک جهانی 189 میلیون دلار بسته تشویقی به افغانستان اعطا کرد

«اجمل حمید عبدالرحیم زی» سخنگوی وزارت دارایی افغانستان در روز سه شنبه (۲۳ جوزا) در یک نشست خبری در کابل گفت که این مقدار پول روز گذشته بدست شده است.

عبدالرحیم زی افزود که این وزارت درازای مبارزه با فساد و ایجاد اصلاحات در 5 بخش کلیدی، از طریق صندوق وجهی بازسازی افغانستان ۱۸۹ میلیون دلار را روز گذشته از طرف بانک جهانی بدست آورده است.

وی افزود: وزارت دارایی افغانستان این مقدار پول را در ازای اصلاحات در بخش‌های منابع درآمدی، تشکیلاتی، مدیریت مالیات، مؤثریت کمک‌ها و بودجه سازی ولایتی به دست آورده است.

به گفته وی، براساس تفاهمنامه‌ای که میان حکومت افغانستان و بانک جهانی در سال ۲۰۱۶ میلادی به امضا رسیده، افغانستان متعهد به آوردن اصلاحات در این 5 بخش در مدت 2 سال شده است.

بانک جهانی متعهد شده که با عملی شدن این اصلاحات، ۹۰۰ میلیون دلار را تا سال ۲۰۱۸ میلادی به صورت تشویقی به دولت افغانستان واگذار کند.

سخنگوی وزارت دارایی می‌گوید که این وزارت از ٩٠٠ میلیون دلاری که بانک جهانی درازای اصلاحات وعده داده تاکنون ۵۵۰ میلیون دلار بدست آورده است.

خبرگزاری فارس