تبیان، دستیار زندگی
ند  حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی عالمان و بزرگان حوزه علمیه را بهترین الگوهای تزكیه نفس و خودسازی برای طلاب و جوانان معرفی كرد.   حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی در دیدار مسؤول و جمعی از مشاوران اداره تهذیب حوز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلاب زی طلبگی خود را حفظ كنند

حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی عالمان و بزرگان حوزه علمیه را بهترین الگوهای تزكیه نفس و خودسازی برای طلاب و جوانان معرفی كرد.

حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی در دیدار مسؤول و جمعی از مشاوران اداره تهذیب حوزه علمیه قم، مشاوره در حوزه را كاری ارزنده توصیف كرد و اظهار داشت: مشاوره طلاب در واقع مشاوره و اصلاح امور سربازان امام عصر (عج) است.
وی با بیان این‌كه شرایط جامعه امروز با گذشته بسیار تفاوت كرده است افزود: فضای آلوده و تلاش دشمنان در ایجاد مفاسد امروز با ضریب بالایی گسترش یافته است. زیرا گردانندگان شبكه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی كه روز به روز در حال افزایش نیز است، افرادی مفسدند و به دنبال تخریب اخلاق جوانان هستند.
این مرجع تقلید وجود طلاب مؤمن، عالم و پرهیزكار را نعمت و فرصتی در حوزه علمیه دانست و خاطر نشان ساخت: موج تبلیغات دشمنان متأسفانه تا نزدیك‌ترین اماكن علمی و فرهنگی ما هم وارد شده‌اند كه اگر با اقدامات فرهنگی با آن برخورد و مقابله نشود. صدماتی متوجه ما خواهد شد و در این رابطه همه باید بسیج شوند.
وی بر لزوم اهتمام طلاب و مشاوران حوزه بر اخلاق اسلامی در جامعه و خانواده‌ها تأكید كرد و ادامه داد: طلاب و اقشار مختلف جامعه می‌بایست نسبت به مسایل داخل منزل خود توجه بیشتری نشان دهند، طلاب علاوه بر در منزل باید در بین اقوام و جامعه خود از نظر اخلاق و معنویت افرادی نمونه و الگو باشند.
حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی تغییر الگوهای معنوی و انگیزه در بین متدینین را غیر قابل قبول ارزیابی كرد و توضیح داد: متأسفانه امروز انگیزه‌های مادی و دنیوی بر انگیزه‌های الاهی و معنوی در حال غلبه كردن است.
طلاب و می‌بایست زی طلبگی خود را حفظ كنند و مردم هم از زندگی‌های پر خرج و زرق و برق پرهیز كنند.
وی بیان احوال و سیره بزرگان اسلام را برای خودسازی و تهذیب نفس طلاب و جوانان مفید دانست و یادآور شد: در برخی از جاها دیده شده است كه جوانان به سراغ عارفان بدون علم می‌روند.
این حركت برای جامعه متدین ایران خطرناك است. با وجود علمایی چون علامه بحر العلوم ، امام خمینی (ره)، طباطبایی و دیگران جامعه نباید به طرف افراد دیگر گرایش پیدا كنند.