تبیان، دستیار زندگی
ست   در همایش بررسی شخصیت والای قطب‌الدین شیرازی با حضور اساتید، علما و فضلا نظرات آن دانشمند فرزانه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.   در همایش بررسی آرا و نظرات علامه قطب‌الدین شیرازی كه به همت فرهن...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علامه قطب‌الدین شیرازی هنوز ناشناخته است


در همایش بررسی شخصیت والای قطب‌الدین شیرازی با حضور اساتید، علما و فضلا نظرات آن دانشمند فرزانه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در همایش بررسی آرا و نظرات علامه قطب‌الدین شیرازی كه به همت فرهنگ‌سرای هنر و دانشگاه مفید قم برگزار شد، دكتر حسن بلخاری دبیر علمی همایش درباره شخصیت والای قطب‌الدین شیرازی و جایگاه وی در علم، حكمت و هنر گفت: هنوز هم پس از گذشت قرن‌ها علامه شیرازی برای جهانیان ناشناخته مانده است در حالی كه او شاگرد برجسته خواجه نصیر طوسی بوده و استادش او را قطب وجود نام نهاد.
وی افزود : علامه شیرازی بیش از پنجاه تألیف از خود بر جای نهاده است و در موسیقی نیز تبحری خاص داشت، هم‌چنین در علوم دینی و اسلامی و پیوند آن با نجوم و ریاضی و موسیقی نقشی به سزا داشته است.
وی افزود: قرن هفتم قرن مباركی در تاریخ اسلامی است زیرا گوهرهایی با ارزش هم‌چون ابن عربی، مولانا، خواجه نصیرالدین طوسی و علامه شیرازی را در خود یافته است.
هم‌چنین وی با تأكید بر ارزش‌ والای كتاب دره التاج علامه قطب‌الدین شیرازی در تبیین اندیشه‌ها اظهار داشت: بسیاری از دانشمندان دره التاج علامه شیرازی را هم‌ردیف با شفای ابن سینا می‌دانند و كلیاتی كه او در این كتاب به قانون ابن سینا نوشته است بیانگر تبحر او در حكمت مشاء می‌باشد.
گفتنی است برخی از اساتید با ارئه مقالاتی به بررسی آرا و نظریات علامه شیرازی در علوم دینی، نجوم، موسیقی و دیگر رشته ها پرداختند.