تبیان، دستیار زندگی
ست   حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی تأكید كرد، ملت ایران متوجه شده است كه امروز علم در جهان حرف اول را می‌زند.   حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی  در دیدار رییس و معاونان دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیشرفت علم حرف اول ملت ایران است


حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی تأكید كرد، ملت ایران متوجه شده است كه امروز علم در جهان حرف اول را می‌زند.

حضرت آیت‌الله مكارم شیرازی  در دیدار رییس و معاونان دانشگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم اصلاح برخی ناكاستی‌های دانشگاه‌ها ازاد را خواستار شد و اظهار داشت: دانشگاه‌ آزاد یك نیروی عظیم علمی در كشور است، نیروها را باید رهبری كرد. نیرو نباید از بین بروند بلكه باید اصلاح شود. دانشگاه آزاد ریشه‌دار است و بسیاری از فشارها و مشكلات دانشگاه‌های دولتی را برطرف كرده است.
وی با بیان اینكه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارتقای سطح علم در كشور گام برمی‌دارد گفت: وجود دانشگاه آزاد اسلامی لازم است ولی یكسری مشكلاتی وجود دارد كه باید آن را حل كرد. ما در شرایطی هستیم كه تمام ملت ایران متوجه شده است كه فعالیت‌های علمی امروز در دنیا حرف اول را می‌زند. سرمایه‌های طبیعی و معدنی در مقابل استعدادهای جوانان چیزی نیست.
این مرجع تقلید رهبری علمی جامعه را بسیار ارزنده توصیف كرد و خاطرنشان ساخت: تمام سرمایه‌های موجود جهان پایان یافتنی است ولی آنچه پایان نمی‌یابد علم و استعدادهای انسانی است، مسؤولین ما هم باید روی پرورش استعدادها تمركز كنند.
وی یكی از مشكلات دانشگاه آزاد اسلامی را توجه زیاد به كمیت عنوان كرد و ادامه داد: بارها به رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفتم كه كیفیت را قدری كمیت نكنید. كیفیت دانشگاه آزاد اسلامی را افزایش دهید.
ایشان پرداختن به فرهنگ در دانشگاه آزاد اسلامی را متذكر شد و گفت: یكی از عوامل مهم در ایجاد فرهنگ مناسب در دانشگاه‌ها اساتید هستند. دعا و عبادات و مراسمات مذهبی خوب است اما اساتید نقش اساسی در فرهنگ‌سازی دارند.