تبیان، دستیار زندگی
ست   امام جمعه موقت تهران دیروز در اولین نشست مسؤولان اقامه نماز سراسر كشور در دانشگاه‌ها كه در تالار مدرسه علمیه دارالشفای قم برگزار شد بر گسترش فرهنگ نماز در جامعه تأكید كرد.   حجت‌الاسلام و ال...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسلام، دین دست‌ و پا گیری نیست

امام جمعه موقت تهران دیروز در اولین نشست مسؤولان اقامه نماز سراسر كشور در دانشگاه‌ها كه در تالار مدرسه علمیه دارالشفای قم برگزار شد بر گسترش فرهنگ نماز در جامعه تأكید كرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، دیروز در اولین نشست مسؤولان اقامه نماز سراسر كشور در دانشگاه‌ها گفت: برپایی نشست‌هایی چنین به نام نماز، كاری ارزشمند و ستودنی است.
وی افزود: نماز پل ارتباطی بنده با خداست و نگاه ما به نماز نباید یك نگاه حاشیه‌ای باشد و تا وقتی كه این نگاه وجود دارد، نماز جایگاه شایسته خود را پیدا نمی‌كند.
امام جمعه موقت تهران ضمن تأكید بر اهتمام و توجه مسؤولان به جایگاه نماز گفت: وقتی شما مسؤولیتی را بر عهده می‌گیرید، اولین دغدغه شما باید نماز باشد و به سراغ دكور محل كار و تغییر وضعیت ظاهری آن نباشید.
وی ضمن تأكید بر استفاده از شیوه‌های كاربردی در اقامه نماز افزود: ما باید از شیوه‌های پیامبر (ص) برای كاربردی كردن نماز استفاده كنیم؛ زیرا پیغمبر هیچ چیز را بر نماز مقدم نمی‌كرد و هنگام نماز خانواده و دوست نمی‌شناخت.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در هنگام اقامه نماز، باید مسؤولان و رؤسا در صف اول بایستند و هیچ‌كاری را بر نماز ترجیح ندهند.
امام جمعه موقت تهران ضمن انتقاد از این‌كه جامعه به ورزش بیشتر از نماز اهمیت می‌دهد، اظهار داشت: وقتی كه در جامعه ما از یك ورزشكار تجلیل می‌شود، طبیعی است كه جامعه به سوی ورزش می‌رود و ما اگر می‌خواهیم در جامعه نماز مطرح شود، باید به نماز بیش از ورزش اهمیت دهیم.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید نماز و حجاب به عنوان نهاد ارزش‌ها گسترش یابد.
وی ضمن انتقاد از اقامه نمازهای طولانی افزود: تجربه نشان داده است كه نمازهای طولانی و سخنرانی‌های بین دو نماز جواب نمی‌دهد. نماز را مختصر برگزار كنید تا شیرینی آن را كام‌ها بماند.
امام جمعه موقت تهران در پایان گفت: اگر ما دین و نماز را دست و پا گیردار كردیم، مردم از آن زده می‌شوند و اسلام دین دست و پا گیری نیست.