تبیان، دستیار زندگی
یم   شیخ حسن صفار، روحانى شیعه‌ و سرشناس عربستان سعودى، بر یكپارچگى ملت عربستان تأكید كرد و گفت: نباید اجازه داد دشمن از اختلافها سوء استفاده كند.   شیخ حسن صفار، روحانى سرشناس عربستان، روز گذشت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دشمن اجازه سوء استفاده از اختلاف‌ها را ندهیم


شیخ حسن صفار، روحانى شیعه‌ و سرشناس عربستان سعودى، بر یكپارچگى ملت عربستان تأكید كرد و گفت: نباید اجازه داد دشمن از اختلافها سوء استفاده كند.

شیخ حسن صفار، روحانى سرشناس عربستان، روز گذشته در دیدار با فرهنگیان مدینه گفت: وجود اختلاف میان انسان‌ها مسأله‌اى طبیعى و اسلام هم به آن اشاره كرده است؛ اما نباید این اختلاف‌ها باعث جدایى ملت‌ها و زمینه استفاده دشمن قرار گیرد. ملت عربستان باید یكپارچگى خود را حفظ كنند.
صفار به سیاست‌هاى اصلاح‌طلبانه دولت جدید عربستان اشاره كرد و گفت: دولت جدید به دنبال جلوگیرى از اختلاف‌هاى مذهبى در كشور است و این سیاست بسیار ستودنى است.
روحانى سرشناس سعودى وابستگى شیعه‌هاى عربستان به ایران را رد كرد و ابراز داشت: شیعیان عراق به ملت و كشور خود وابسته‌اند و این دلبستگى در خون شیعه‌هاى سعودى نیز جریان دارد.
شایان ذكر است، مدتى پیش حسنى مبارك، رییس جمهور مصراعلام كرد كه شیعه‌های كشورهای مختلف از جمله به ایران وابسته‌اند. وی پس از مدتی از این سخن خود عذرخواهی كرد.