تبیان، دستیار زندگی
می  حضور فعال در عرصه بین‌الملل از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است. حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی، معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به برنا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گسترش ارتباطات علمی و پژوهشی پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی


حضور فعال در عرصه بین‌الملل از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است.
حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی، معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به برنامه‌های این معاونت در سال جاری گفت: این معاونت علاوه بر پی‌گیری و استمرار حرکت سال‌های گذشته خود، برنامه‌های مدونی را در سال جدید پیش روی خود قرار دارد که تعمیق و پربار نمودن عرصه پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی از مهم‌ترین این برنامه‌هاست.
وی ادامه داد: تمامی تلاش این معاونت تعمیق، اثربخشی و پاسخگویی به نیازهای جامعه در پروژه‌های تحقیقاتی است.
رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ادامه تعامل با نهادهای مختلف نظام را به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های سال جاری برشمرد و افزود: هم اکنون با بیش از سی دستگاه اجرایی، فرهنگی و قانون‌گذاری در سطح کشور مرتبط هستیم که می‌توان به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، معاونت آموزشی و پژوهشی قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و برخی از وزارتخانه‌ها اشاره نمود.
وی ادامه داد: حضور پژوهشی در عرصه بین‌الملل و در فاز نخست، کشورهای اسلامی ـ عربی به لحاظ استراتژیک و جایگاه فرهنگی، از مهم‌ترین اولویت‌های کاری پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال جاری است که با امکان‌سنجی و شناسایی بسترهایی که در سال گذشته انجام شده، ارتباط قوی‌تری را با مراکز و مؤسسات این کشورها برقرار خواهیم كرد.
وی با اشاره به بیش از سیصد اثر منتشر شده طی سالیان گذشته توسط معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در تلاش هستیم با ایجاد و گسترش انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، آثار این معاونت را به شامل مطلوب‌تری منتشر كنیم.
سبحانی همچنین از انتشار کتب این پژوهشگاه در خارج از کشور خبر داد و گفت: در سال 84، یازده مجلد از آثار علامه شرف‌الدین در بیروت منتشر شد که این فعالیت در سال جاری با همکاری برخی ناشران لبنانی توسعه پیدا می‌کند.
حجت‌الاسلام سبحانی افزود: کتب مختلف الشیعه، مجموعه آثار شهید اول، مجموعه آثار شهید ثانی، آثار علامه کاشف‌الغطاء و علامه بلاغی با همکاری ناشران لبنانی منتشر می‌شوند.
وی گفت: تلاش می‌كنیم برخی از آثار مهم اسلامی که به زبان فارسی چاپ شده‌اند، پس از ترجمه در لبنان نیز منتشر شوند.