تبیان، دستیار زندگی
می   اولین نشست مسؤولان اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی سراسر كشور روز سه‌شنبه با قرائت پیام آیت‌الله حسین مظاهری در مدرسه دارالشفای قم برگزار شد.   اولین نشست مسؤولان اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی سراسر كشور...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پیام آیت‌الله مظاهری به نشست مسؤولان اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی

اولین نشست مسؤولان اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی سراسر كشور روز سه‌شنبه با قرائت پیام آیت‌الله حسین مظاهری در مدرسه دارالشفای قم برگزار شد.

اولین نشست مسؤولان اقامه نماز دانشگاه آزاد اسلامی سراسر كشور روز سه‌شنبه با قرائت پیام آیت‌الله حسین مظاهری در مدرسه دارالشفای قم برگزار شد.
در این پیام آمده است :نماز یكی از جامع‌ترین عبادات است و مجموعه بی‌بدیل «ذكرو ادب و عمل» همگام و همراه با »اندیشه و تعقل و توجه» در این عبادت بزرگ، یك‌جا، گرد آمده است. و به تصریح قرآن كریم و جز بندگان نایل به مرتبه خشوع، بار امانت این واجب بزرگ را نمی‌توانند حمل كنند.
آیت الله مظاهری احراز «شرط كمال» را با حركت در مسیر جهاد با نفس و مجاهده با شیطان درون و برون، ممكن دانسته و نوشته است : بدین سبب ادا حق نماز، وظیفه‌ای خطیر و مسؤولیتی برزگ است و البته اگر حق عظیم نماز به درستی ادا گردد،آدمی، به لطف خداوند تعالی از آفات و آسیب‌های فردی و اجتماعی مصون خواهد ماند، و این وعده تخلف ناپذیر قرآن مجید است: «ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنكر».
وی برگزاری گردهمایی‌ به نام نماز را مغتنم شمرده و تاكید می كند: كمال مطلوب در نماز وابسته به اعتدال روحی و اخلاقی است و تعادل اخلاق وابسته به اعتدال در اندیشه و تعقل است و تعادل فكری هم جز از راه تزكیه روح و تهذیب نفس، به دست نمی‌آید.
آیت الله مظاهری در پایان می نویسد: امید است خداوند رحمان و رحیم به مدد عنایات ربانی خود و توجهات پیامبر اكرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت كه به نماز، تا حد بی‌نهایت، عشق و مهر می‌ورزیدند همه ما را در رسیدن به این مقامات عالیه، دستگیری و راهنمایی فرماید.