تبیان، دستیار زندگی
ست  عضو حقوقدان شورای نگهبان در گرامی داشت هفته معلم در سلسله نشست های پرسش و پاسخ و نقد و بررسی مسائل سیاسی روز در مدرسه عالی نواب مشهد ، سیاست را نور و هدایت خواند که با دین آمیخته شده است. به گزارش خبرنگاررسا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیاست نور و هدایت است


عضو حقوقدان شورای نگهبان در گرامی داشت هفته معلم در سلسله نشست های پرسش و پاسخ و نقد و بررسی مسائل سیاسی روز در مدرسه عالی نواب مشهد ، سیاست را نور و هدایت خواند که با دین آمیخته شده است.
به گزارش خبرنگاررسا ،حجت الاسلام و المسلمین عباس کعبی در بزرگداشت شهید مطهری در مشهد گفت: طلاب باید باورها و اعتقادات دینی آنان از سوی علم باشد. و تربیت های اسلام نیز بایست با اعتقاد هم خوانی داشته باشد وصرف اعتقاد کافی نمی باشد.
وی افزود: حکومت از آن انبیاء و ائمه معصومین است . و طبق روایات ؛ علماء جانشین انبیاء هستند.بنابر این بینش و بصیرت عمیق سیاسی و اجتماعی برای طلاب ضروری است تا بتوانند جریانهای فکری و سیاسی را خوب شناخته و آنها را به موقع تحلیل نمایند.
عضو حقوقدان شورای نگهبان نسبت به جدا نبودن دین از سیاست اشاره کرد و اظهار داشت : سیاست نور و هدایت است که با دین آمیخته شده است.
وی خاطر نشان کرد : لازم است طلاب جوان قبل از ورود به حکومت و نظام ؛ نظم ، تهذیب نفس و خود سازی را تمرین کنند و پس از آماده شدن از حیث تقوا و خود سازی زمام امور را که امروز یک وظیفه است بدست بگیرند.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: حکومت نتیجه قداست است و آدم مقدس با مدیریت صحیح باید نتیجه را در حکومت نشان دهد و براساس آیه « و الربانیون و الاحبار بما استحفظوا من کتاب الله » باید خدا محور و خدا گونه حرکت کنند.