تبیان، دستیار زندگی
را در آتن می شكنم دبیر كم كاری نكرد علیرضا حیدری گفت : با تداوم و افزایش تمرینات خود طلسم پیروزی بر كورتانیدزه را در آتن می شكنم . دارنده مدال نقره وزن 96 كیلوگرم مسابقات جهانی نیویورك و موفق ترین كشتی گیر كشورمان در این دوره...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علیرضا حیدری :طلسم كورتانیدزه را در آتن می شكنم

دبیر كم كاری نكرد

علیرضا حیدری گفت : با تداوم و افزایش تمرینات خود طلسم پیروزی بر كورتانیدزه را در آتن می شكنم . دارنده مدال نقره وزن 96 كیلوگرم مسابقات جهانی نیویورك و موفق ترین كشتی گیر كشورمان در این دوره از مسابقات در گفتگو با خبرنگار كشتی ایسنا ، اظهار داشت : كورتانیدزه طوری مقابل من ظاهر می شود كه كار را به سینه به سینه بكشاند كه در آن حالت شانس امتیازگیری وی كمی بیشتر است. اگر كورتانیدزه كشتی بگیرد به طور حتم شكست می خورد. وی در خصوص كشتی های خود در طول مسابقات گفت: پس از پیروزی های مقدماتی در مرحله یك هشتم نهایی به مصاف « شماروف» رفتم كه با یك بارانداز ، مكث روی پل و بارانداز دیگر پنج بر صفر جلو افتادم و با درآمدن از خاك یك امتیاز دیگر گرفتم كه با بیشتر كردن حملات خود با 5 زیرگیری و یك بارانداز كشتی را برنده شدم .

در كشتی یك چهارم نهایی « كورمیر» آمریكایی را شكست دادم. در اواخر كشتی كه كمی خسته شده بودم ، كشتی را بستم و و كورمیر عصبانی شده بود و ضرباتی به من می زد و در آخر نیز آن حركت ناشایست را انجام داد.

حیدری ادامه داد : پس از آن حركت خود كشتی گیر آمریكایی از من معذرت خواهی كرد و كنی ماندی و كوین جكسون نیز نزد ما آمده و عذرخواهی كردند .

حیدری خاطرنشان كرد: در كشتی نیمه نهایی نیز كوچف بلغاری ، كشتی را بسته بود اما در سینه به سینه تمارض كرد و 2 امتیاز از دست داد.

قهرمان سال 98 جهان در خصوص حریف دیرینه اش اظهار داشت : كشتی با كورتانیدزه را خوب شروع كردم و در سه دقیقه اول حمله كردم تا كار به سینه به سینه كشید.

كورتانیدزه 3 بار از گرفتن كمر من امتناع كرد و داوران امتیازی ندادند و من نتوانستم كمر  را به خوبی بگیرم تا كورتانیدزه آن پیچ پیچك را بزند. در سه دقیقه دوم چندین بار دو بنده ام را گرفت و داوران پوئن اخطار ندادند و این در حالی بود كه در كشتی با حریف آمریكایی یك بار این كار را كردم و سریع جریمه شدم.

وی با اشاره به زحمت مربیان در خصوص عملكرد ملی پوشان گفت: اصلانی و حبیبی در اولین میدان جهانی خود خوب ظاهر شدند. مدال رضایی نیز بسیار ارزشمند بود و زحمات زیادی كشید. اما مجید خدایی می توانست بهتر از این ظاهر شود.

حیدری در خصوص علیرضا دبیر گفت: علیرضا دبیر كشتی خوبی گرفت و كم كاری نكرد. اما حریف علیرضا نیز كشتی گیر بسیار خوبی است.

وی در پایان در خصوص شیوه غلبه بر كورتانیدزه گفت: در طول برگزاری اردو به دلیل مصدومیت دنده  در خاك تمرین نمی كردم و به دلیل خیمه كورتانیدزه ازمن اخطار می گیرد، باید تمرین در خاك را افزایش دهم تا بتوانم در المپیك بر كورتانیدزه غلبه كنم.